Lego er i fint selskab med det eksklusive urmærke Rolex og kæmpekoncernen Disney på liste over brands med verdens bedste omdømme.

Som en af de bedst ledede varemærkekoncerner i verden er danske Lego sprunget hele fire pladser op på en andenplads på listen over de mest anerkendte mærkevarer eller brands i verden. Det viser den seneste opgørelse fra et af de førende undersøgelsesinstitutter for omdømme – Reputation Institute.

»Den årlige Global RepTrak 100 fokuserer på de selskaber, som i sandhed forstår, hvad de står for og hvordan de kan styrke det følelsesmæssige bånd til deres interessenter på tværs af de markeder, de er på,« forklarer Reputation Institute ifølge Finans.dk.

Det er særligt den generelle ledelse af selskabet, der gør, at Lego vinder frem på listen, skriver Analytikerne fra Reputation Institute. Rolex indtager førstepladsen på selve produktet og deres service.

Top 10 Samlet score:

Rolex 80,38
Lego 79,46
Disney 79,19
Canon 78,28
Google 78,22
Bosch 78,13
Sony 77,74
Intel 77,74
Rolls-Royce 77,66
Adidas 77,27

Kilde: Reputation Institute