Sidste år blev buschaufføren Zahid Abderrahmane kåret som ’Årets buschauffør’. Men titlen har bestemt ikke fået buschaufføren til at hvile på laurbærrene. Forleden udviste han nok engang kundeservice af højeste klasse.

På trafikselskabet Movias Facebook-side skriver buspassageren Louise Holm om en oplevelse, hun havde tirsdag den 9. december.

I bus 26, der kører mellem Ålholm Plads og Nordhavn i København, glemte Louise Holm nemlig sin iPhone. En telefon hun efterfølgende ikke forventede at se igen.

»Men nej! Buschaufføren Zahid tager min telefon, da min kæreste ringer. Han har fundet den og skal bare lige køre ruten færdig, ud i garagen med bussen og så vil han komme tilbage med den på Ålholm Plads, hvor jeg stod af. På trods af han havde fri fra arbejde«, skriver Louise Holm på Facebook og takker Zahid Abderrahmane i tusindvis.

Zahid Abderrahmane har kørt bus i fem år og blev altså sidste år kåret som landets bedste buschauffør. Blandt andet på grund af denne begrundelse fra en regelmæssig passager:

»Zahid på linje 26 er Københavns mest smilende og altid positive chauffør. Han kører som en drøm selv gennem de smalle og snævre gader inde i byen. Han har altid tid til, at ældre og gangbesværede får sat sig ned, inden han kører. Og selv om fulde folk eller sure passagerer skælder ham ud, så smiler han. Jeg håber, at han får rigtigt meget ros, for han er simpelt hen Københavns bedste buschauffør.«

bt.dk forsøger at indhente en kommentar fra Zahid Abderrahmane.