Vi kender Barbie som en dukke med smallere talje end de fleste. Men sådan er det ikke længere. Barbie har nemlig fået kurver.

Barbie-dukken skal ikke længere være et urealistisk kropsideal, men i stedet afspejle den tid, vi lever i. Derfor lancerer Mattel, der er virksomheden bag Barbie-dukken, nu en ny række dukker, blandt andet en høj, en såkaldt ‘petite’ og en dukke med former. Det skriver Mattel i en pressemeddelelse.

Udover forskellige kropstyper har dukkerne også forskellige hudfarver, frisurer og tøjstile. Virksomhedens direktør RIchard Dickson forklarer, at de nye versioner kommer, fordi Barbie-dukken skal følge med tiden.

Vicedirektør for Barbie, Evelyn Mazzocco, fortæller også, at de nye dukker skal afspejle virkeligheden bedre.
»De nye dukker repræsenterer en linje, som afspejler den verden, piger ser omkring sig – variationen i kropstype, hudfarver og stilarter giver piger mulighed for at finde en dukke, der passer til dem,« siger hun.

Barbie-dukken har efterhånden 55 år på bagen, og de nye dukker kan købes fra i dag.