»Vi har etableret et stort udvalg af og øget lagerbeholdningen i vores butikker.«
Sådan siger Thomas Harsvik, landechef i Normal Norge, til Dagbladet.
Produkterne, han taler om, er til at lave krøller i håret, heriblandt hårruller, der ifølge Dagbladet og Tønsberg Blad er blevet lidt af en trend blandt Norges unge.
»Man kan se på de sociale medier og især på TikTok, at hårrullerne er kommet tilbage. De bliver nu brugt til at give håret fylde, volumen og glans. Folk har en tendens til at bruge større hårruller nu, hvor de før brugte meget små. Der er stadig nogle ældre mennesker, som vil have de allermindste hårruller,« siger frisør Pernille Echman-Borge, der altså ser tendensen på første hånd, til Tønsbergs Blad.
Hos Normal har efterspørgslen været stigende over en længere periode.
Herfra er der også en tro på, at især TikTok spiller en rolle i den stigende popularitet.
»Vi tror, at det ofte er et resultat af flere faktorer. I dette tilfælde kan trends på de sociale medier og en øget interesse for kreativ styling lavet i hjemmet være blandt årsagerne til populariteten,« siger Thomas Harsvik.