Caroline Wozniackis allerede stærke brand bliver løftet et niveau op efter hendes sejr i Australian Open.

Sponsorerne stiller sig i kø ved Caroline Wozniacki, som var hun en slush-icemaskine til en udendørs børnefødselsdag med masser af varme, solskin og ikke mindst tørstige unger.

Soltrålehistorier er der masser af, når det handler om 'Miss Sunshine', og det er ikke blevet mindre efter hendes flotte triumf i januar. Her vandt Caroline Wozniacki sin første Grand Slam, da hun sejrede over rumæneren Simona Halep i en gyserfinale ved Australian Open.

Det er noget, som øger brandværdien. Sådan ser Wozniackis danske agent, Mikkel Nissen, i hvert fald på tingene.

»Det, at Caroline vandt Australian Open, vil løfte hendes ellers stærke brand et niveau. Jeg synes nu allerede, at hun før sin sejr var på et højt internationalt niveau, men der er ingen tvivl om, at det betyder rigtig meget, at hun nu også er en Grand Slam-vinder. Det giver et ekstra boost,« siger Mikkel Nissen til BT.

LÆS MERE: Caroline Wozniacki giver nyt liv til næsten-nøgenbillede: Se den danske tennis-darling i minimal badedragt

Det udsagn har Thomas Badura fra SponsorPeople tidligere og uafhængigt af Mikkel Nissen bakket op om over for BT.

Caroline Wozniacki stråler af glæde for tiden - og det er til at forstå.
Caroline Wozniacki stråler af glæde for tiden - og det er til at forstå. Foto: Dita Alangkara
Vis mere

Caroline Wozniacki har indgået et nyt samarbejde med det danske firma PanzerGlass, der producerer beskyttende covers til smartphones, og så skal hun være med til at promovere ferieresortet Hotel Seafire. Ud over de to nye partnerskaber kan der inden længe komme et eller to nye til til den i forvejen tykke sponsorportfolio, fortæller Mikkel Nissen.

I toppen af artiklen kan du se det øjeblik, da Caroline Wozniacki vandt Australian Open.

Agenten har haft da også haft sit at se til efter sejren til Caroline Wozniacki.

»Det har selvfølgelig været voldsomt i ugerne efter. Min telefon har ikke ligget stille, men det er kun positivt. Vi har længe krydset fingre for, at Caroline ville vinde en Grand Slam, og jeg ved, hvor hårdt hun har arbejdet for at nå sit mål. Det er fantastisk for os alle, når hun så også opnår det,« siger Mikkel Nissen.

LÆS OGSÅ Caroline Wozniacki skal hyldes i Danmark: Så længe må du vente

Når der kommer nye samarbejder, må der nødvendigvis også være aftaler, som på et tidspunkt stopper, og sådan har det været med Dubai Duty Free. Wozniackis aftale med firmaet er udløbet, men det var nu ikke derfor, at hun droppede at stille op til Dubai Duty Free-turneringen i Australien efter sin triumf i Australian Open, fortæller Mikkel Nissen.

»Det har ikke noget med det at gøre. Det er et spørgsmål om, at Caroline havde haft nogle lange og hårde uger, og så gælder det også om at sørge for, at hun er klar til de opgaver, der venter senere i sæsonen,« siger Mikkel Nissen.

En af de opgaver er opvisningskampen mod Venus Williams 30. april i Parken. I den forbindelse vil Caroline Wozniacki blive hyldet for sin sejr i Australian Open af det danske publikum, der muligvis også får lov at klappe og huje af Wozniacki på Københavns Rådhus, som hendes bagland er i dialog med om et arrangement.

Indtil da kan hun smile videre over sin succes - både på tennisbanen og i forhandlingslokalet med sponsorerne.