Danmark har torsdag fået et nyt rejsemagasin, der går bag om de gængse turistseværdigheder og guider og inspirerer til autentiske rejseoplevelser.

Det er en stor fornøjelse at være på gaden med den første udgave af rejsemagasinet escape.

Vi har længe syntes, at der manglede et rigtig godt rejsemagasin på det danske marked – et magasin, som genererer drømme, som kommer med konkrete guides, og som går bag om de gængse turistseværdigheder og forsøger at finde det autentiske. Et magasin, som inspirerer til en verden af nye oplevelser.

Vi danskere elsker at rejse og tager af sted op til flere gange om året. Selv under finanskrisen blev vi ved med at rejse – ifølge Gallup havde finanskrisen ingen indflydelse på vores forbrug på ferie, som har ligget konstant de seneste mange år. Rejsebranchen melder dog om en stigning i forbruget her i første halvdel af 2011. Det er måske ikke så underligt, når man tager den kolde og lange vinter i betragtning, men det hænger også sammen med, at det at rejse har en helt essentiel betydning for os.

Rejserne giver os et kærkomment afbræk i den travle hverdag, vi alle sammen kender – en flugt fra madpakkerne, køen i supermarkedet, den tætpakkede mødekalender etc. Og det uanset om rejsen står på tre ugers eksotisk badeferie i Caribien, en forlænget weekend i nabolandet, skiferie i de sydfranske alper eller shopping i Paris. Alt sammen giver det os mulighed for at koble fra og bare nyde livet her og nu.

Og det er her, escape kommer ind i billedet. For med dette nye magasin kommer vi med inspiration til, hvor du kan tage hen på din næste rejse. Om det skal være Highway 1 i åben Ford Mustang, tigersafari i Indien, badeferie på St. Croix eller Gili Islands, som blot er nogle af de mange artikler, du kan læse om i den første udgave af escape.
God fornøjelse med escape – en verden af nye oplevelser.

Nina Rølle,
Redaktør

PS. Har du kommentarer eller ris såvel som ros, så send en mail til: nin@berlingske.dk

Se tv-reklamen for magasinet: