Uden du ved af det, rejser du med fly fulde af fejl. Det har stor indflydelse på flysikkerheden
____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>
____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>
____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Har du mod på at stige om bord i et fly, hvor adskillige skruer enten er løse eller mangler ved motorerne, næste gang du skal på solferie i Phuket? Eller var det noget med en flykaptajn, der ikke kan fremvise en licens til at flyve? Måske er det mere fristende at stige om bord på et fly til London, hvor mandskabet ikke har styr på, hvor meget benzin der er tilbage i tanken?
Med BT PLUS får du:
- Flyselskabernes værste fejl
- Top 5 - de groveste fejl
- Andre grove fejl og de 15 værste
- Artikel med Norwegians informationschef Lasse Sandaker-Nielsen
BT PLUS anbefaler også:
Hos det norske flyselskab Norwegian har man ikke meget til overs for de betydelige fejl, som Trafikstyrelsen tre gange siden 2010 har konstateret på selskabets fly i danske lufthavne.
- Alvorlighedsgraden i denne sag er stærkt overdrevet. Sikkerhed er – og kommer altid til at være Norwegians absolutte vigtigste prioritet, og vi har en meget god sikkerhedsstatistik, siger informationschef i Norwegian, Lasse Sandaker-Nielsen og forklarer, at Norwegian i hver sag er uden skyld i fejlene.
Han henviser bl.a til et af tilfældene, hvor Trafikstyrelsen finder en betydelig fejl på et Norwegian-fly. Her drejer det sig om, at piloterne ikke – som det kræves i europæisk luftrum – har planlagt hvilken rute, med hvilken fart og hvor meget brændstof, man agter at bruge (RVSM-tjek).
- Det er ikke et krav at lave RVSM-tjek i luften, hvis flyet flyer under 27.000 fod, hvilket er tilfældet her, siger Lassa Sandaker-Nielsen.
I følge tidligere trafikchef i Københavns Lufthavn, Hans Christian Stigaard, er det dog tvivlsomt, at flyet, der kom fra Oslo, ikke havde fløjet højere end 27.000 fod.
- Normalt kommer man op på 35.000 fod ved en flyvning til Oslo, siger han til BT.
Det var ikke muligt at få en kommentar fra Wind Jet eller Pakistan Airlines.