Beskyldes for at fjerne kritiske indlæg fra Facebook

Özlem Cekic hånet på Facebook

  • Joachim B Olsen og Özlem Cecik på besøg hos fattig familie

    Efter en politisk duel mellem Joachim B Olsen og Özlem Cekic, har Cekic angiveligt fjernet kritiske indlæg på sin Facebook-profil (arkivfoto). (Foto: Keld Navntoft) Se stort billede

  • Joachim B Olsen og Özlem Cecik på besøg hos fattig familie

    Liberal Alliances Joachim B Olsen og SF's Özlem Cecik har sat hinanden stævne hos en enlig mor på kontanthjælp på Nørrebro i København mandag d.28.november 2011. De to politiske modstandere ses her foran familiens opgang, hvor uenighederne bliver luftet inden besøget. (Foto: Keld Navntoft/Scanpix 2011) (Foto: Keld Navntoft) Se stort billede

Forrige knap 01|02 Næse knap

SF'eren Özlem Cekic har her til aften lukket sin Facebook-profil for kommentarer efter en serie af kritiske indlæg. Det har blot resulteret i endnu flere kritiske kommentarer.

- Der skød du vist lige dig selv i foden, lyder en af kommentarerne.

Özlem Cekics Facebook-profil blev bestormet med kommentarer, efter hun tidligere i dag besøgte kontanthjælpsmodtageren Carina og efterfølgende stillede op til en debat om fattigdom med Joachim B. Olsen fra Liberal Alliance.

Enkelte indlæg kritiserer Joachim B. Olsen, men langt de fleste kritiserer, at Özlem Cekic udvalgte Carina som et eksempel på en fattig person. Ifølge Carinas egne oplysninger har hun en indtægt på 15.728 kr. om måneden efter skat, og det gør hende ikke til fattig, mener flere.

LÆS OGSÅ: Sådan ser hendes budget ud

- En hjemløs, en brøkpensionist, en enlig uden forsørgerpligt under 25, eller en familie der må gå fra hus og hjem grundet den gensidige forsørgelsespligt. Alle disse har MINDRE end Carina, som i virkeligheden er verdens dårligste eksempel at hive frem, lyder en kommentar.

- Det virker, som om du bor på en helt anden planet... du gør grin med alle, der arbejder, og alle de reelt fattige, skriver en anden.

En tredje bruger skriver:

- 16.000,- udbetalt i måneden inkl. cigaretter, hund og gæld. ... Der findes et godt danske udtryk for dette du lige har lavet .. SELVMÅÅÅÅÅÅL !!!!!! ha ha ha

Det er nu ikke længere muligt at poste nye kommentarer på Özlem Cekics Facebook-side, og det har udløst en ny byge af indlæg, der nu postes som kommentarer til en karikaturtegning af Joachim B. Olsen.

-  PINLIGT DU LUKKER DIN VÆG PGA KRITIK:!, lyder en kommentar.

LÆS MERE: SF'er til Joachim B.: Du er latterlig!

Flere brugere beskylder Özlem Cekic for direkte at have censureret debatten ved at slette indlæg.

- Det eneste svar man skal gøre sig håb om fra denne politikerparodi er vel at få slettet sine indlæg. Hun viste jo i tv at hun er ude af stand til at debattere, skriver en Facebook-bruger.

B.T. har uden held forsøgt at få en kommentar fra Özlem Cekic.

Hvad mener du?

Deltag i debatten under artiklen

Læs også

Your comment
Kun navn bliver vist i forbindelse med kommentaren.
Dog skal alle felter med * (stjerne) udfyldes.
Kommentarer

Suk

Af: Elena, Tirsdag den 6. december 2011, 15:34

Jeg får 6200,- udbetalt om måneden. Lige pt kører jeg på frikort, så nå jeg engang skal betale skat bliver det selvfølgelig noget lavere. Med depression og social angst har jeg forgæves prøvet at starte uddannelse for kun at opgive inden måneden er omme. Og med mine penge går 2600,- til lejlighed, 800,- til medicin, 200 til antenneafgift, omkostning til transport til psykiater varierer efter brug, afbetaling af gæld for mit depositum af lejligheden, mad, telefon regning. Alt dette gør det noget stramt at have råd til andre ting som normale danskere gør; Gå i biografen, købe julegaver, nyt tøj, tage til tandlægen, osv.

Ja, jeg ser ikke mig selv som fattig, men få penge kunne godt gøre min tilværelse noget bedre. Alligevel sparer jeg lidt op hver måned til at måske komme ud og besøge min kæreste som bor i udlandet, næste år.
Jeg har intet problem med at leve som jeg gør. Hvis bare det ikke virkede som en straf, da jeg må på ingen måde forlade landet mens jeg modtager kontant hjælp. Hvis jeg kunne arbejde eller gå i skole, ville jeg! Jeg ville se min kæreste oftere en én gang hvert andet år. Så tro mig, det er ikke af dovenskab jeg lever som jeg gør. Pengene er få men jeg overlever, det er kun midlertidigt, det er ydmygelsen ved at være fastlåst og væk fra den eneste kilde som holder mig op som jeg finder umenneskeligt. Jeg ved at det ikke er meningen at folk på kontant hjælp skal leve i sus og dus og rejsen jorden rundt. Og at man skal til hver tid være ledig på arbejdsmarket, dog er jeg ikke i stand før jeg er færdig med min behandling, så indtil da bliver det kun til at kukkelure derhjemme dag efter dag uden et formål eller noget at se frem til.

Nej Carina er ikke fattig på nogen måde. Hun har råd til hund og smøger og stadig nok til mad. Jeg er heller ikke fattig, og nægter at ynke over min penge situation.

Tip

Af: Nissen, Onsdag den 7. december 2011, 02:38

Hej
Tror egentlig at kommunen betaler tandlægen når man er på kontanthjælp (?)
Desuden er der også mulighed for (gratis) selvhjælpsgrupper vedr. angst og dep. Derudover er der rådgivningslinier, men dem kender du nok allerede. Hvis ikke, så tag skridtet og ring til dem.

..

Af: Elena, Onsdag den 7. december 2011, 16:42

Hej(=

Hmm.. Det kunne da være dejligt hvis det var sandt (= Måske kunne man da søge det som en enkelt ydelse. Mht angst grupper har jeg snakket med min psykiater om noget fast hos en psykolog, men der er ikke sket noget endnu. Går allerede til et værested for unge der har det svært, men tusind tak for rådene og hjælpen

Smid tåben ud

Af: Rengøringsholdet, Lørdag den 3. december 2011, 11:10

Enig i, at denne tåbe bare skal ud og hjem. Hun aner intet om det hun går og siger. Rengøringsgruppen fjerner ukrudt og skadedyr.

..

Af: Elena, Tirsdag den 6. december 2011, 17:00

Hun er opvokset i Danmark. Det her er hendes hjem. Endnu en snæversynet nar som ser på folks etniske baggrund og bruger det imod dem. Meget modent, røvhul.

Jeg er ikke enig med hendes politik men din kommentar er så latterlig at jeg ville kunne sige det samme til dig. Ingen er 100 % dansker, vi har alle sammen noget blanding i os fra år tilbage.

Havde hun udvandret fra Tyrkiet som voksen, udnyttet vores system og måske begået forbrydelser, SÅ ville jeg være enig med at vores land ikke var respekteret af denne her person som egentlig burde underordne sig vores regler og normer, og hun straks skulle få en billet "hjem". Da hun intet ulovligt har gjort, har levet her det meste af sit liv - med mand og børn - men har begået en dum fejltagelse, er der ingen tvivl om at denne her kvinde bare er menneskelig ligesom resten af os og det er komplet idiotisk at dømme hende pga hendes etniske baggrund.

Ud af klappen

Af: John Hartmann Jensen, Lørdag den 3. december 2011, 11:05

Kort og godt kære frk: smut hjem. du aner jo ikke hvad der sker omkring dig og du spilder folks tid på vrøvl.

Danske luksussocialister, få dog et indblik i verden omkring jer

Af: Torbjørn, Onsdag den 30. november 2011, 10:43

Jeg har i næsten 20 år opholdt mig og arbejdet i udlandet og har i den tid prøvet perioder af ledighed i USA og England. Efter 2 år på job i Danmark er jeg pt uden beskæftigelse og modtager understøttelse. Jeg har mindre i rådighedsbeløb end 'fattige Carina' og har naturligvis taget et ansvar og har indrettet familiens situation og budget derefter indtil jeg igen bliver aktiv på arbejdsmarkedet. Personlig er jeg meget taknemmelig over den midlertidige økonomiske støtte jeg modtager som jeg faktisk anser som MEGET generøs. Jeg er til gengæld rystet over den offermentalitet jeg oplever i Danmark hvor det næsten er forventeligt at staten fritager den enkelte for det personlige ansvar. Man skal ikke længere forsørges efter efter behov, nej fordi det er den enkeltes ret! At man så samtidig har en flok naive, navlebeskuende og uvidende luksussocialister der opretholder deres egen komfortable livsstil ved at udvikle denne offermentalitet hos dele af befolkningen er dybt tragisk. Nu ved jeg hvad mine bekendte i USA mente når de anvendte begrebet 'nanny state' om Danmark. Desværre er denne slappe holdning med til at undergrave den dynamik der skal til i for at kunne opretholde et socialt ansvarligt samfund hvor vi tager os af dem der har BEHOV for det og støtter dem der VIL NOGET. Hovsa, der rører jeg ved endnu et tabu! I Danmark er det jo næsten uhørt at der tales om rollemodeller i erhvervslivet...det er jo bare nogle grådige, rige individualister der hytter deres eget, så lad os da endelig stikke en kæp i hjulet for dem! Hvis der er tre begreber Danmark skal gøre op med så er det den evige snak om VELFÆRD, den initiativdræbende JANTELOV og den evigt tilstedeværende HYGGE....og så lige den fjerde: FATTIGE I DANMARK. Øzlem, du er garanteret velmenende men skræmmende uansvarlig og naiv med dit eksempel på fattigdom i Danmark. Verden kigger ind på Danmark med undren og kigger i stigende grad væk igen....tænk lidt på hvor pengene skal komme fra når i strikker jeres 'velfærdspolitik' sammen fremover. Der bliver jo ikke mere til den passive forsørgelse i Danmark ved at ansætte flere pædagoger....eller er du allerede stået af der? :o)

Giv nu op..

Af: henrik hansen, Onsdag den 30. november 2011, 09:04

Så Helle Thorning... Giv nu op... Kast nu håndklædet i ringen.. Du har nået dit mål som første kvindelige statsminister - tillykke med det.. Men nu må du altså vågne op og melde pas... Der er langt fra din titel til dine lederegenskaber... og du omgiver dig med totalt idioter..... Det kommer ALDRIG til at fungere.. INTET har din regering at byde på og Øzlem.. er kun endnu en fuser i dit kabinet... Selv Joachim og liberal alliance virker troværdige sammenlignet med din regering..

Face it.. du har spillet fallit allerede inden du er kommet igang...

Nu sidder der nok nogle røde og skaber sig... MEN husk lige på at det er lederens ansvar at forretningen kører gnidningsløst.
Og med et forbillede der er involveret i skattesager og har langt fra det sagte til den reelle sandhed.. så kan de "ansatte" i butikken kun afspejle chefens uduelighed..

VALG NU!!!

Stands klynkeriet!

Af: Torben S, Onsdag den 30. november 2011, 05:08

Jeg bor i Thailand nærmere betegnet i Isaan i den nordøstlige del af landet.
Det er den fattigste provins i Thailand, med dækker ca. 30 procent af landet, og ca. halvdelen af befolkningen.

Der findes en del særdeles rige mennesker her, men mere end 90 procent er fattige. Når jeg siger fattig, så mener jeg så fattige, at selv den mest fattige dansker, vil blive opfattet som ekstrem rig af disse mennesker.

Mange af disse mennesker er daglejere, og selv om den nye regering har øget mindstelønnen fra 200 til 300 bath om dagen ( kr. 40 ), så har de fået sværere ved at få job, idet bønderne ikke har råd til at betale så stor en løn. Dette betyder, at bønderne og deres børn nu må arbejde endnu hårdere end før med stor nedslidning som følge. Samtidig får daglejerne mindre arbejde, så deres situation bliver ikke bedre.

De danskere, der syntes de er fattige, skulle komme og se hvordan disse mennesker lever. Deres huse er mange gange lavet af træstammer som bærende konstruktion, med tag af bølgeblik, og vægge i bedste fald af rå træplanker, men i mange tilfælde af brugte papkasser. Indretningen er eet rum uden møbler, men sivmadrasser at sidde og sove på. Madlavningen foregår under et halvtag ved åben ild. Toilettet er i gammelt skur med eet hul i jorden.

Deres ernæring består for det meste af, hvad de kan finde på marken i form af planter, larver og rotter (dette er ikke ulækkert da disse rotter ikke lever af affald men af ris). Dertil naturligvis dyrket ris, samt fisk som fanges i deres damme. Andet kød får de ikke hver uge, og mejeriprodukter bruger de ikke, idet seks liter mælk svarer til en dagsløn, og f.eks. ost får de aldrig idet eet kilo svarer til een uges løn. De skal bruge diesel til deres dak-dak (en stor havefræser), og for en dagsløn får de ca. ni liter.

Jeg tror vi er enige i, at disse mennesker er virkelig fattige, alligevel møder man næsten altid søde og rare smilende mennesker, som gerne deler hvad de har, med andre som har mindre.

Jeg er den eneste farrang (udlænding)som bor i området, og jeg er blevet modtaget utroligt venligt. Ikke nogen form for misundelighed, selv om jeg bor i et lidt pænerehus end deres, men jeg forsøger at falde ind i deres form for liv, og hjælper gerne hvor jeg kan!

Jeg håber, at folk påskønner hvad de har, selv om jeg godt kan se problemet, især i juletiden. Julegaveræset har fået et gevaldigt hop opad. De forældre som ikke har råd til at give computere, fladskærme og mobiltelefoner i gave, må se skuffede ansigter hos deres børn, og ved, at efter jul bliver gaverne sammenlignet med de andre børns gaver.

Som barn (født i 1946), fik jeg et år som eneste gave, en ny forskærm til min gamle cykel, og den var jeg lykkelig for.

Jeg prøver, at holde en beskeden jul her hvor jeg bor, jeg køber små julegaver, max tyve kroner, til børnene i landsbyen, og de bliver lykkelige hvert år

Undskyld

Af: Torben S, Onsdag den 30. november 2011, 05:15

Dagslønnen på 300 bath. Der skulle have stået ca. 50 kr.!

sikke noget røg

Af: niels, Tirsdag den 29. november 2011, 23:55

det er da ganske forståeligt hvis stakkels Carina ikke kan finde sig til rette i et job. 500 kr pr. md. til hjemmerullede smøger, det svarer til mindst 10 om dagen, og hvor finder man en arbejdsplads der tolererer en sådan ryge"politik" ?
Ôzlems fejl er ikke "professionel" ,men en brøler fra en amatør.

fattig

Af: Jeanette, Tirsdag den 29. november 2011, 23:00

ja jeg har selv arbejdet i butik som ufaglært for 2 år siden og da var jeg alene med min datter og jeg fik ca. 11000 kr udbetalt for arbejdet ved at have 2 lange vagter om ugen fra 09:30 til 20:00 ved siden af fik jeg 2400 i boligsikring,omkring 5000 kr hver 3md i børnetilskud inc. forhøjet,og så fik jeg 2 gange om året ialt 14000 kr fra barnets far og alt dette kan alle enlige få med mindre man tjener kassen.

Det er ynkeligt ozlem

Af: niels, Onsdag den 30. november 2011, 08:36

Jeg arrbejder selv i et butik lignende løn og timer som jeanette, og får ikke engang tæt på de 16.000 som debatten er startet på.

Jeg synes staten er alt for god for de så kaldte fattige, end de arbejdsgiver som jeg og andre bliver ansat af med de sølle knap 10.000 12.000kr udbetalt.

ja ja, vi skal bare knokle røven ud af bukserne for meget få penge, mens de så kaldte fattige får bare mere end ca 12.000 kr mere udbetalt på sølvfad af staten. Ja nogen plejer jo siger det kan bedre batales at få kontant hjælp, end de ufaglærte jobs.

Så hvem er realt fattige os der får mindste løn iøverigt mener jeg den skal afskaffes, eller dem der penge fra kommunen.

Den her scor joackim b oleson point, jeg stemmmer på den mand næste gang. TAK fordi du forklarede Danmarks befolkning at der ikke findes fattige folk i Danmark. Kun dovne og de uheldige folk der mister deres job.

De virkelige fattige

Af: M.B, Tirsdag den 29. november 2011, 22:47

De virkelige fattige er kassedamen og rengøringsassistenen eller andre lavtlønnede som knokler r..... ud af bukserne og betaler en masse i skat til nassere som Carina.

Nu har Carina modtaget bistand i 20 år. Hvornår bidrager hun til samfundet og tilbagebetaler ?

Hvornår stiller samfundet nogle krav til typer som Carina, eller kan man leve hele livet i DK og lade andre betale ?

fattig

Af: Jeanette, Tirsdag den 29. november 2011, 22:46

hvad er det folk ikke forstår en på kontanthjælp som er forsørger får ca. 9000 kr udbetalt og så kommer børnetilskud hver 3md. som både rig og fattig får og er du alene mor/far kan man få ekstra børnetilskud samt børnepenge fra bla.far 2 gange om året og så boligsikring hver md. og dette er så 15500 som hun har udbetalt pr md.
så jer enlige forsørger som skriver at i får ect. 14500 kr udbetalt i løn tag lige og lig børnetilskud oven i .Jeg og min kæreste er selv på kontanthjælp vi har 18500 kr + 450 boligsikring ialt 18950 udbetalt så ville vi få 2600 hver 3 md. til vores datter men da jeg skylder gammel daginsti.betaling tager skat alle disse penge.Når vores udgifter er betalt har vi 7500 tilbage til alt fra mad,tøj,julegaver,holde fødselsd,til julen,tandlæge til alt og jeg mener vi er fattige fordi vi har ikke råd til at vores datter kan gå til sport,holde fødselsdsag for hele klassen ect.

fattig ???

Af: Bo, Torsdag den 1. december 2011, 16:00

Hende der sidder nede i Netto, står op hver dag og går på arbejde
for at have 1000 kr mindre end du får for at lave intet.
Plus at hun betaler skat som går til at du kan sidde derhjemme og fede den.

Fattigdom

Af: svend, Tirsdag den 29. november 2011, 22:16

Hvis vi sammen ligner Danmark med fattige lande, så er der ingen fattigdom i vores rige Danmark,

Har rejst en del i Østen og set hvad fattigdom er, det er rigtig fattigdom.

Har i Danmark vil jeg kalde det luksus fattigdom.

Dog vil jeg gerne at børn skal have de samme rettigheder i julen, en jul med det hele samt gaver.

imponerende selvmål

Af: Rasmus Holm, Tirsdag den 29. november 2011, 21:37

et imponenerende selvmål af Cekic. Jeg tror 98% af kommentarerne mener, dette er en kæmpebrøler af hende.

Det er sgu godt gået. Hun mener jo oprigtigt at kvinden er fattig. Det bliver ikke bedre af hun kalder det en
"professionel" fejl hvad end det betyder. Hun er banket på plads af partitoppen.

Amatøragtigt arbejde Cekic. Skræmmende en sådan jubelidiot er på tinge.

FØJ du burde skamme dig

Af: Merete Jensen, Tirsdag den 29. november 2011, 21:20

Jeg har som fuldtids ansat sygeplejerske en brutto på 14.500,-
Jeg må tage ekstravagter på mine sparsomme fridage for at klare mig ene med 3 børn.

halloooooooooo

Af: -, Tirsdag den 29. november 2011, 21:05

Det er hamrende tydelig hvorfor statskassen er en kæmpemæssig rage kasse og at politikerne i virkeligheden ikke aner et kuk om hvad fattigdom er, med personer som celik og J.B.Olsen. De får åbenbart så mange penge fra statens ragekasse finansieret af borgerne, at de har mistet begreb om hvad fattigdom er, og deler gladligt pengene ud til ligegyldige ting som jobkursus og gak gak ting

halloooooooooo

Af: -, Tirsdag den 29. november 2011, 21:05

Det er hamrende tydelig hvorfor statskassen er en kæmpemæssig rage kasse og at politikerne i virkeligheden ikke aner et kuk om hvad fattigdom er, med personer som celik og J.B.Olsen. De får åbenbart så mange penge fra statens ragekasse finansieret af borgerne, at de har mistet begreb om hvad fattigdom er, og deler gladligt pengene ud til ligegyldige ting som jobkursus og gak gak ting

guk gak nam nam

Af: uhuuuu, Tirsdag den 29. november 2011, 20:53

1. HUN BØR ØJEBLIKKELIG SIGE OP SOM POLITIKKER PÅ CHRISTIANSBORG, FORDI HUN HAR ØDELAGT NOGLE TING FOR DE FATTIGE, BL.A. DEBATTEN. INGEN UNDERSKYLDNINGER MEN ØJEBLIKKELIG AFGANG.

2. HVORDAN I ALVERDEN KAN DET LADE SIG GØRE AT FÅ 15-16.000 KR. I KONTANTHJÆLP EFTER SKAT. STATENS PENGE KASSE ER JO EN KÆMPE MÆSSIG RAGEKASSE TIL ARBEJDSLØSE, PRIVATE "KOM I JOB" KURSUS/VIRKSOMHEDER OG OFFENTLIG BISTANDS/"KOM I JOB" INSTITUTIONER.

okay ja det er selvfølgelig naivt og tro på at det ændre sig, punktum.

Hvor mange penge skal hun have?

Af: Alfred, Tirsdag den 29. november 2011, 20:15

Hvor mange penge havde Ødslen Cekic mon forestillet sig var passende for Carina? 20.000kr i måneden efter skat? Eller mere? 22.000kr i måneden? Så er der jo også råd til en god bil og nogle ordentlige ferier.

Hvorfor skulle stressede og hårdt arbejdende borgere aflevere så mange penge til andre borgere, som ikke arbejder?

Jeg kan INGEN mening se i det.

Lorteland!

enig enig enig

Af: nelly, Onsdag den 30. november 2011, 00:48

Kan simpelthen ikk være mere enig. hun får jo allerede udbetalt hvad en sygeplejerske får udbetalt uden at røre en finger.

Nikotinjunkier

Af: Martin Andersen, Tirsdag den 29. november 2011, 20:11

Nikotinjunkier har ikke råd til, at deres børn spiser sig mætte, eller en tur i biografen med samme. Tabere!

Jeg føler mig helt til grin og nu er det slået fast!

Af: rene, Tirsdag den 29. november 2011, 19:50

16000 kr. efter skat... Havde jeg først efter 5 års universitets stuider + 5 år på arbejdsmarkedet. Jeg er til grin og det er resten af den arbejdende befolkning også!!!! .. Hvordan skulle "carina" eller andre på overførsler dog tænke på at blive fx. Kassedame??

De ville skulle stå op om morgenen, de skal arbejde 37 timer, måske også lidt overarbejde og så havde omkring 6-7000 kr efter skat....

Er der en der kan give mig bare en grund til at Carins skulle få sig et job ?

Rolig Bjarne

Af: Mads, Tirsdag den 29. november 2011, 18:11

Bjarnedu kan da ik tillade dig at skrive sådan til ham/hende!

En indvandrer der synes det er for ringe at Carina får så meget kan vi da kun ha for få af. Normalt ville indvandrere mene at alle røde folk har ret i alt hvad de siger uden at tænke nærmere over det.. Ham/hende her ser på situationen og går Joachims vej.

Tag en slapper. En indvandrer med arbejde og det hele som virker som en meget fornuftig person skal ingen steder! på nogen måde

Til lars - enig dog rettelse

Af: Mads, Tirsdag den 29. november 2011, 18:05

@Lars der skrev 16:53 at han brækker sig over Carina.. Du burde ha skrevet Özlem istedet. Carina kan jo ik gøre for at hun får 16000. hun tænker jo bare jo mere jo bedre.. det er hende özlem der skal brækkes udover

Hej Justme " Indvandrer"

Af: Bjarne M Hanssen, Tirsdag den 29. november 2011, 17:53

Jeg kan forstå at du har været ni Danmark i 2 år som indvandrer og derfor må jeg spørge dig nom du tror at Danmark kan være socialkontor for alle udlændinge, der opholder sig her i landet og ikke vil eller kan være med til at udføre et arbejde, så du kunne bidrage til at opfylde ønsket om et bedre liv for alle borgere i dette land.

Og din utilfredshed med din kontanthjælp får mig til at sige at hvis du er utilfreds med at være her i Danmark, hvorfor rejser du så ikke bare hjem til det land du kommer fra, der kan du så stille dine krav om flere og bedre belønning af en arbejdsløs indvandrer.

Skik følge, eller land fly.

Hej Justme " Indvandrer"

Af: Bjarne M Hanssen, Tirsdag den 29. november 2011, 17:53

Jeg kan forstå at du har været ni Danmark i 2 år som indvandrer og derfor må jeg spørge dig nom du tror at Danmark kan være socialkontor for alle udlændinge, der opholder sig her i landet og ikke vil eller kan være med til at udføre et arbejde, så du kunne bidrage til at opfylde ønsket om et bedre liv for alle borgere i dette land.

Og din utilfredshed med din kontanthjælp får mig til at sige at hvis du er utilfreds med at være her i Danmark, hvorfor rejser du så ikke bare hjem til det land du kommer fra, der kan du så stille dine krav om flere og bedre belønning af en arbejdsløs indvandrer.

Skik følge, eller land fly.

MISFORSTÅELSE

Af: justme--INDVANDRER, Tirsdag den 29. november 2011, 20:54

Jeg tror, at der har været en misforståelse. Du nævner noget om kontanthjælp. Jeg har aldrig fået kontant-eler noget andet hjælp og jeg håber at jeg aldrig kommer til at få brug for det. Jeg har været altid økonomisk selvstændig.Så det er klar!
Med hensyn til hvorfor jeg bliver stædigvæk i Danmark: pga. min danske mand som jeg virkelig elsker.
Jeg kritiserer ikke systemet. Jeg kritiseret bare de personer som bruger systemet. Desværre er de flere og flere. Systemet er eller var tænkt at støtte personerne som kommer i nød, loser arbejde MEN I EN PERIODE. Ikke hele livet. At være "alene-mor" er blivet til en karriere. Hvordan bliver man motiveret med noget når man ser eksempler som "Carina"?
Til Bjarne: Jeg er træt at høre altid noget som:"Hvis du ikke er enig med mig, eller med os så skridt i dit land!" Nogle glemmer at der er mange "indvandrere" som arbejde som ledere, inginøre eler nogen anden højt specialiseret arbejde i Dk. Men jeg tror at det kommer an på den enkeltes kulturelle niveau og i hvilke sociale-cirkler man bevæger sig. Stop med at generalisere! Jeg er imod dem som kommer fra en "bananier-land", som lave ingen indsats for at blive integreret i de danske samfund,og som får et livspension betalt som kontant-hjælp eller noget andet bistandhjælp form. MEN jeg er også imod danske -kvinder som får en karierre fra at være "alene-mor", Jeg bare imod urettighed, uanset sex, religion og rase.
Så jeg brekræfter min mening: der findes ikke fattige i Danmark. Der er tusindvis af studenter som lever af 5-6000/måned eller pensionister med 8000/måned. Og det klarer sig. Studenterne skal lave noget for det beløb--tage i skole, pensionisterne har arbejdet for deres pension. Og så kommer madame Carine , som lider af angst , som vi ikke ved præcis om hun har arbejdet eller ej, eller hvorfor hun er i den situation--så kommer hun og skriger at næsten 16 000 ikke er nok!!!! Det er bare frusterende.
Så kære Bjarne--selvom jeg er en indvandrer--jeg tror at jeg har ret til at sige min mening. Jeg tror jeg har vundet dette ret ved at arbejde at betale skat hver dag i Danmark.

Til Mads: Jeg er ikke en undtagelse, som bekræfter reglen. Der er mange som tænke som mig. Desværre kommer der ikke så tit invadrernes positive eksempler i medier.

Veritas odium paret.

Læs dog hendes indlæg

Af: Knud, Tirsdag den 29. november 2011, 18:49

Læs dog indlæget

1 - 0 til Joachim

Af: IR, Tirsdag den 29. november 2011, 17:08

Udover at Ozlem er dum som en stalddør så lugter hun sikkert også som en gedestald, send hend hjem til gedeland

Der er da een vælger som er glad for de røde herskere -

Af: Arne, Tirsdag den 29. november 2011, 17:07

Svar til Jesper, 16.27
Det er godt for den sølle regering, at der dog er een vælger, som er glad for det, de røde herskere finder ud af.

Lad os så sende nogle flere penge til Somalia, det må vel komme de unge mennesker til gode. De unge mennesker med sort hår som rejser på genopdragelse til Somalia. Så er der da en chance for, at de i hvert fald får lidt at spise mellem de andre pirater og terrorister.

Husk på at en genopdragelse godt kan vare et helt år. Og så skal man tilbage til Danmark og vise hvad man har lært.
Nemlig at vise at kvinder er intet værd, de må voldtages efter behov.

NOGLE AF JER HAR INGEN IDE HVAD ORDET FATTIG BETYDER.

Af: justme--INDVANDRER, Tirsdag den 29. november 2011, 17:06

Hej alle samme....
Jeg begynder med at sige undskyld for mine gramatiske fejl...Jeg har kun boet i Danmark i 2 år.Som I har gætet er jeg en af de mange indvandrere ...Jeg har læst med stor interesse dette emne om "fattigdom i Danmark"....Der findes ikke fattige i Danmark! Desvære skal jeg sige at nogle gange tænker jeg at danskerne er nogle forkælede møg...Men jeg hader at generalisere og derfor kommer jeg og siger at: mange danskere er forkælede og har ingen kontakt med virkeleheden. Til dem siger jeg: vær bare glade for at være født i Danmark--ellers ville I havde fundet ud af , hvad fattigdomen betyder. JEG GENERALISERER IKKE! Og jeg hader mennesker som generaliserer. Jeg har altid arbejdet siden jeg kom i Dk. ALTID. O g det har været meget svært: arbejde + sprogcenter. Nu er jeg startet på en dansk uddannelse. Ikke fordi jeg manglede en(jeg har en bachelor i økonomi) men fordi jeg kæmper stadigvæk med sproget.Jeg ønsker at få et barn--men jeg tænker først på hvad kan jeg give til det barn--og jeg snakker her ikke kun om penge, men først og fremest om hvilken eksempler giver en mor som sidder hele dagen på sin røv til sit barn. Og der er mange invandre-kvinder som er "alene -mor" med 3-4 børn og som sidder på social. Desvære. Måske ikke så mange dansker-kvinder, men nok.Efter jeg læste attiklen , blev jeg rasende. Jeg har ikke råd til at få et barn (fordi JEG TÆNKER før jeg gør noget, ikke bare have 5 børn!!), men jeg betaler til "alene-mor" som gider ikke at arbejde(uanset at de er danskere eller indvandrere). . Jeg kan ikke forstår , hvordan man ender en looser i Danmark med GRATIS UDDANNELSE. (jeg skulle betale for min). Det skulle betale sig at tage på arbejde!
Disse "Carina-eksempler" gør grin af as som arbejder og opfordrer til at være dovne og at være på social.Der er squ alle tiders at være fattig i Danmark med 15 000 /måned.(fultidsjob og jeg får kun 12 000--måske skulle jeg få 2-3 børn. Det ser ud som det betaler sig!)
SHAME!
Så kære danskere, tænk lidt før du siger at der findes fatigge i Danmark.Slå i ordbogen hvad ordet "fattig"betyder. Pinlig at der er så mange som er enig med Özlem Cekics og "Carina". Det viser et forbillede af Danmark og sin vej i fremtiden.

Lad vær med at skære alle over i en kam!!

Af: Jennifer, Tirsdag den 29. november 2011, 16:56

Vi kan hurtigt blive enige om at det er DYBT grotesk at hun har sådan et rådighedsbeløb, og det faktum at hun har råd til både kæledyr og smøger er sgu mere end en almindelig gennemsnitdansker snart kan tillade sig! MEN!! Jeg er selv kontanthjælpsmodtager, og jeg har satme ikke i nærheden af det beløb at klare mig for - Vi snakker måske 800,- jeg har tilbage til mig selv. Her skal det også pointeres at jeg ikke får nogen boligsikring, da det jo er lavet så smart at man ikke kan få det når man har været på kontanthjælp i 6 mdr! Så ja vi er enige om at hende Carina IKKE er fattig, men jeg bliver sgu tosset over at se at folk skriver de gerne vil være kontanthjælpsmodtagere, for det er virkelig IKKE noget der kan anbefales - Hende Carina der må være et MEGET sjældent tilfælde - Hun lider af angst? Fint, synd for hende - Jeg har også en psykisk sygdom, men får ikke i nærheden af den hjælp hun får - Ikke at jeg siger jeg skal det, men fuck hvor bliver der lavet forskel på folk i vores efterhånden yderst latterlige land!

ET GAMMELT ORD

Af: Knud, Tirsdag den 29. november 2011, 16:55

Et gammelt ord siger, "et godt arbejde bærer lønnen i sig selv", mon det er derfor de ledige, skal have mere end dem der arbejder.

Jeg arbejder fultid og får mindre

Af: Lars, Tirsdag den 29. november 2011, 16:53

Jeg føler mig totalt til grin over at en på kontanthjælp får mere udbetalt end jeg gør selv om jeg har fuldtids arbejde.

Det værste er hun får boligstøtte oven i. Jeg får sku ikke støtte når min andelsforening er på randen af konkurs og jeg dårlig nok har råd til at bo i min lejlighed. Som jeg ikke kan sælge. Jeg skylder ikke nogen noget min lejlighed er betalt men grundet finanskrise kan foreningen ikke løbe rundt.

De eneste der ikke er ramt af finanskrisen er de folk der er på kontanthjælp. Jeg brækker mig over hende Carina.

Karinas indkomster

Af: Arne, Tirsdag den 29. november 2011, 16:52

Ud over "Fattig" Karinas overførselsindkomster, er der så ikke også en far til hendes søn.

Skal en far ikke betale til sit barn, for det er vel ikke en jomfrufødsel ?

Stor ros til J.B.Olsen

Af: Preben Kirkegaard, Tirsdag den 29. november 2011, 16:52

Det var på tide at virkeligheden blev bekendtgjort for disse SFére og især det aktuelle fjols, der udnævner alle til ofre, der skal leve af andres arbejde.

Hjælp Os

Af: Sørensen, Tirsdag den 29. november 2011, 16:50

Nu har vi hjulpet Libyen af med gadaffi, lad os håbe der er nogle der vil hjælpe os af med det skadelige RØDE REGIME, før de har ødelagt landet helt.
Aldrig har vi haft så dårlige politikere som dem der er i regimet nu.

Formindske uligheden.

Af: Jesper Olesen, Tirsdag den 29. november 2011, 16:27

Det er regeringens mål at formindske uligheden. Så giver det jo god mening at tage penge fra de "rige" i beskæftigelse og give dem til de "fattige" på "fattigdomsydelse". Skulle nogen så mene, at modtagerne ikke er rigtig fattige, kan regeringen jo altid henvise til, at vi skam også har gennemført en forhøjelse af ulandsbistanden med 350 mio, for at foregå de andre rige lande med et godt eksempel,og ingen vil vel bestride, at der findes rigtig fattige i modtagerlandene? Det skal nok lykkes at mindske uligheden i et land, som i forvejen er et af de mest lige, hvis regeringen sidder længe nok. Måske kan vi så alle kalde os fattige (relativt i forhold til vore nabolande).

Danmark Vs. Andre

Af: Nikita, Torsdag den 1. december 2011, 00:55

Har den opfattelse at man burde tage sig af sine egne, før man prøver på at rede hele verden. Misforstå mig ikke, jeg synes det er fint at hjælpe i U-landende, men vi kunne sagtens bruge mange af de penge selv, bla. til ældre og RIGTIGE syge.

Der gik engang en joke rundt, om at vi skulle sende alle ældre der er på plejehjem i fængsel, og alle dem der var i fængsel på plejehjem, fordi man i fængslet kom i bad hver dag, fik frisk luft osv., og man på plejehjemmet kun kom i bad en gang om ugen, sad med en våd ble osv.

Det er SØRGELIGT men sandt.
Tag nogle af alle de penge fra folk som IKKE fortjener dem, som fx stakkels Carina, og sæt u-lands bistanden lidt ned, og ansæt fx. nogle flere SOSU hjælpere, så var der lige pludselig flere arbejdspladser, og de ældre ville få det bedre, da der er mere tid til dem.
Bare et eksempel.

Hvis den røde regering ellers havde bare den mindste smule mellem ørene, kunne de vel se det, men igen de har jo deres på det tørre, så hvorfor skulle det dog rage dem hvordan os pøblen har det??!!

Der er da een vælger som er glad for de røde herskere -

Af: Arne, Tirsdag den 29. november 2011, 17:00

Hej Jesper.

Det er godt for den sølle regering, at der dog er een vælger, som er glad for det, de røde herskere finder ud af.

Lad os så sende nogle flere penge til Somalia, det må vel komme de unge mennesker til gode. De unge mennesker med sort hår som rejser på genopdragelse til Somalia. Så er der da en chance for, at de i hvert fald får lidt at spise mellem de andre pirater og terrorister.

Husk på at en genopdragelse godt kan vare et helt år. Og så skal man tilbage til Danmark og vise hvad man har lært.
Nemlig at vise at kvinder er intet værd, de må voldtages efter behov.

som sædvanlig.

Af: jørgen johansen, Tirsdag den 29. november 2011, 16:12

er en SF er fyldt med løgn og latin.

ja så hved de ikke igen hvad de taler om

Af: sofie, Tirsdag den 29. november 2011, 16:09

jeg læste at Carina fastholder hun er fattig når hun ikke kan invitere sin søn i bio 1 gang om måneden jamen kære ven SÅ DROP DA SMØGERNE DU RYGER FOR 500 KR OM MÅNEDEN

Politikere - hvem kan have tillid til dem!

Af: Per, Tirsdag den 29. november 2011, 16:09

Det her viser bare endnu en gang at rigtig mange politikere ikke aner en skid om hvad der foregår ude i samfundet ( mange af dem har aldrig selv haft et rigtig arbejde ), alt imens de tæppebomber den alm. dansker med de mest vanvittige skatter og afgifter, som de kun kender en vej til...OP!
Det alt imens de selv ikke har en skid styr på økonomi og heller styr på at vore surt indknoklede skattepenge bliver misbrugt på det skammeligste.

De lefler for stemmer op til et valg og straks det er overstået, så spæner de hurtigere end en gepard kan løbe fra de samme løfter.

har lagt ovenstående på Özlem's facebook side, men det bliver sgu nok censureret væk af damen!

Fattig?

Af: Line Nielsen, Tirsdag den 29. november 2011, 15:40

Husleje - 7400 kr. om måneden.
- allerede der gik det skævt for mig - ved godt jeg bor i "kolde" Nordjylland, men hvordan man overhovedet tillade at kalde sig fattig, når man giver så meget. Herovre kan man få 2½ værelses-lejlighed til 3600 kr., og det er nok til en familie på 2.
El - 700 kr. om måneden.
- Hvordan kan man bruge så meget, når man kun er to personer?
Telefon - 500 kr.
- Skær ned på forbruget.
Gæld 600 kr. om måneden.
- Hun får udbetalt over 15.000 kr. og kun sølle 600 går til gælden (nu ved jeg dog ikke hvor meget hun har, men det burde være mere med den "indtægt")
Hund....... mange mennesker kan leve uden kæledyr, og hvis man er fattig har man ikke råd til et.
Fodbold, det kan jeg dog forstå (hvis det altså er sønnen).
Cigarretter - hvordan fanden kan man ryge for 500 kroner om måneden???????? En fattig person ville ikke have råd til dette.

Det sted det går op for mig, at personen ikke er voksen nok til at tage vare på sig selv eller andre er: "- Jeg får kun pengene hvert kvartal, og de bruges ofte til større uforudsete udgifter som f.eks. en nye sofa for nylig."
- Hvis du er så fattig at du bruger børnepengene på en ny sofa, så er du ikke fattig.

Gælder også for Joachim B. Olsen

Af: Dan Nielsen, Tirsdag den 29. november 2011, 15:34

Han burde også have sat sig ind i tingene inden han udtaler sig så bombastisk.

igen

Af: john, Tirsdag den 29. november 2011, 15:21

igen en politiker der ikke sætter sig ind i tingene som før hun kæfter op.

 

Lige nu på B.T. PLUS

Nyheder

Sådan blev jeg Johanne Schmidt-Nielsen

17/04 10 kr
Bil og camping

Bøderne i EU er eksploderet

12/04 10 kr
Slank

Bliv slank - uden at blive fattig

11/04 10 kr
Motion

Chris MacDonald: Når målet skal nås

07/04
Jobzonen - Ny karriere

Annonce: