Mustang X-1 og Challenger Vapor. Det lyder som noget, der er bygget til krig. Men nej, Project Supercar og bygget til at være lokkemad for at få unge amerikanere til at melde sig under fanerne.

Til jobs som bl.a. mekanikere og teknikkere i militæret. U.S Air Force har sammen med Galpin Auto Sports i Californien bygget disse to højt costumizede sportsvogne med Air Force -teknologi. med Air Force -teknologi.

Udvendigt ligner de to biler, bortset fra Dogde Challenger på grund af de militærbrune radar-absorberende »Stealth«-karosseri, almindelige superstylede fl ydere, som amerikanerne elsker og bruger millioner af dollars på. Mågevingedøre, carbon-detaljer og vanvittige detaljer og fælge.

Vapor har hjul i karbonfi ber, på taget sidder et 360-graders kamera, varmesøgerfunktion og nattsyn. Derudover et radarsystemet, der gør det mulig at se mennesker og objekter på 400 meter afstand.

Indvendigt ses store berøringsfølsomme skærme, rat i begge sider, kan ikke betjenes samtidigt, og betjeningsgrebs til gearskiftet til begge. Standard er to jagerpilothjelmer.

Natsyn og katapultsæde
Vapor kan i bedste Stealth-stil snige sig ind op fjenden unden at bliver hørt, men føreren kan »lukke« lyden ud, så dem, der er i nærheden, løber skræmte bort.

Mustang X-1 er om endnu mere avanceret. Kabinen ligner et rigtigt cockpit i et Fighter jagerfly.

Der er et sæde i midten, styringen foregår med et joystick og foran »piloten« er indbygget store berøringsfølsomme skærme. Pedalerne sidder på hver side af centerkonsollen, en speciel hinde på ruderne muliggør natsyn i alle retning og katapultsæde er klar til affyrings, hvis det skulle blive nødvendigt at forlade bilen i en fart.

Mens det ikke er oplyst, hvor mange hestekræfter Vapor har at gøre godt med, ligger der en 4,6 V8-motor med 500 heste i Mustand X-1. Det ligner en af de mest bizrare måder at at bruge borgernes skattepenge på, har amerkanere sagt som en kommentar til projektet.