Selv om LO er blevet afsløret i at lave usande annoncer og tirsdag aften måtte droppe deres storstilede kampagne mod regeringen og Dansk Folkepartis halvering af dagepengeperioden, så har det ikke helt mistet deres humor inde i LO.

Efter at have droppet annoncerne med den arbejdsløse kontorassistent Maria, der selv havde sagt op, og pladesmeden Tom, der grundet sin alder aldrig vil blive ramt af dagpengeændringerne, forsøger LO nu at redde lidt af troværdigheden tilbage ved i helsides annoncer at erkende deres brølere.

- Ramt af pakken? Fortæl os, hvad der bekymrer dig ved regeringens og Dansk Folkepartis nedskæringspakke på nejtilpakken.dk... dine historier er bedre end vores, står der i annoncerne, der afsluttes med smileyen ;-)

LOs kommunikationschef Louise Høst erkender, at annoncerne er en nødløsning efter B.T.s afsløringer.

- De annoncer vi har i dag, er lidt selvironiske. Der skulle gøres noget og vi skal have de gode historier frem om dem, som bliver ramt, siger hun.

Faktisk havde LO flere annoncer klar med andre arbejdsløs personer, men de er nu helt droppet af frygt for, at deres historier heller ikke holder.

- Vi har sadlet om i kampagnen. Vi havde planlagt at køre videre med nogle flere personer, som Tom og Maria, men vi har måtte finde på noget andet, siger Louise Høst.