____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Forbrugerne skal holde sig langt væk fra at handle på netbutikken Yasmina-elektronik.dk, advarer kunder. E-mærket har fredag frataget siden dets såkaldte e-mærke for sikker nethandel.

- Jeg vil stærkt fraråde om at handle hos Yasmina -elektronik, det er simpelthen alt alt for usikkert om man får sin vare, og lad dig ikke narre af e-mærket - de burde aldrig have haft det, skriver Sebastian fra Dronninglund på forbrugersitet Truspilot.dk

På siden kan forbrugere skrive anmeldelser af forskellige produkter og netbutikker, og den flyder over med klager og advarsler over netfirmaet.

Læs også:

Fik frataget mærke på under to måneder
Det såkaldte E-mærke har efter kun 42 dage fået frataget elektronikfirmaet sit mærke, som skal give kunderne en garanti for, at firmaet er sikkert at handle hos.

- Vi har aldrig oplevet noget lignende i e-mærkets historie, siger chefjurist hos e-mærket, Caroline Appleyard

- Firmaet svindler ligefrem. De trækker penge på folks konti uden at levere varerne, de sender falske Track and Trace-numre, som folk skal bruge til at se, at pakken er leveret hos Post Danmark, men nummeret eksisterer slet ikke, fortsætter hun.

Allerede ti dage efter, Yasmina-elektronik fik udstedt mærket, begyndte forbrugerne at kime E-mærket ned. Forbrugerne har ikke modtaget deres varer inden for leveringstiden, og det er meget svært at få fat på firmaet, hvis man prøver at ringe eller at skrive.

- Kommunikation med dine kunder er af afgørende betydning, når du driver netbutik. Derfor er god kommunikation et af de områder, vi hos E-mærket vægter særdeles højt blandt vores medlemmer. Men når vi som mærkningsordning heller ikke kan få hul igennem til medlemmet, er der jo virkelig noget galt. Det har vi nu taget konsekvensen af og frataget Yasmina-elektronik.dk deres e-mærke, siger Caroline Appleyard.

Det samme problem klager Sebastian Mark over på Trustpilot.dk.

Kunder advarer kraftigt
- Jeg har flere gange forsøgt at ringe til dem som der står på deres hjemmeside at man kan, mellem kl 10-17, men ingen tager den? Har flere steder på nettet fundet forskellige numre til dem. Men de numre tilhører slet ikke Yasmina-elektronik. Jeg har så forsøgt at skrive til dem på mail to gange, og stadigvæk ingen svar. Det er sidste gang jeg bestiller noget hos dem. Kan ikke anbefale dem, OVERHOVEDET!

Selvom firmaet ikke længere har E-mærket, er sitet ikke lukket, og man kan stadig købe varer på det, men det råder E-mærket forbrugerne til ikke at gøre. Siden fredag har firmaet endda misbrugt E-mærket og har kørt store reklamer med mærket ulovligt. De har fået dagbøder på tusinde kroner om dagen for at misbruge mærket.

Artiklen er opdateret 18.35 med flere citater fra Caroline Appleyard. Yasmina-elektronik har fortsat ikke besvaret BTs henvendelse.