Benzinen er historisk dyr. Og diesel følger efter. ____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>Det har forstærket bilfabrikkernes kamp om at fremstille markedets mest mest brændstoføkonomiske biler. Der er til at betale. Indtil for kort tid siden førte VW Polo BlueMotion kapløbet med et forbrug på 30,3 km/l og 87 gram CO2 udledt pr. kilometer. Men snart overhaler Smart Polo. I seneste udgave har den lille topersoners bybil fået lavere frihøjde og forbedret aerodynamik, hvorefter den udleder et gram mindre CO2 mindre pr. km. end Polo BlueMotion.. Normforbruget er det samme. Forskellen ligger i decimalerne. Polo er dog stadig den mest brændstoføkonomiske bil med plads til fem personer. Det store spørgsmål er hvor længe?. P.t. klarer mindst 15 grundmodeller på det danske marked mere end 25 kilometer pr. liter. Se listen. Nærmeste Polo-konkurrent er Opel Corsa Ecoflex, der blev præsenteret for den danske presse for få dage siden. Den er stadig godt 3 km/l efter Polo. Til gengæld klarer den sig uden start-stop teknologi, der slukker motoren, når bilen holder stille. Med start-stop skulle det være muligt at rykke meget tæt på titlen som sparebilernes konge.
Kampen om dråberne

kilkaya stream group placeholder

Weekendavisen
Viser
klør
Viser
klør
Viser
klør

Weekendavisen
Svarer
igen
Svarer
igen
Svarer
igen

Vild forvandling
Lægen
gav grønt lys
Lægen
gav grønt lys
Lægen
gav grønt lys