Personlige hilsner på kvitteringer plejer som regel at være positive.

Ofte står der ’tak for besøget’ eller ’hav en fortsat god dag’.

Men det var alt andet end en positiv bemærkning, afro-australske Nicholas Muchinguri fik med på vejen, da han forleden besøgte burgerrestauranten Burger Project i Melbourne.

Det skriver MSN.com.

Efter at have bestilt sin mad, modtog han en kvittering, der chokerede ham.

Her opdagede Nicholas Muchinguri en meget personlig hilsen af den slags, man ikke ønsker sig.

Ud for bestillingsnummeret stod der nemlig det kontroversielle n-ord, der traditionelt sætter en tyk streg under, at mørklødede personer tilhører en bestemt race.

Nicholas Muchinguri.
Nicholas Muchinguri. Foto: Facebook
Vis mere

Nicholas Muchinguri lagde den overraskende kvittering på Facebook, og nu har han modtaget en undskyldning fra Rockpool Dining Group, koncernen, der ejer Burger Project.

»Rockpool Dining Group er en omsorgsfuld og inkluderende virksomhed. Vi har en klar politik om at vise respekt og omsorg for vores kunder, medarbejdere og samfundet som helhed. Derfor er denne opførsel fra en af vores medarbejder så skuffende,« skriver virksomheden i en udtalelse, der samtidig fortæller, at de har sendt Nicholas Muchinguri en undskyldning.

Selv om den afro-australske mand har godtaget undskyldningen, synes han og hustruen, Rutendo Ruth Muchinguri, at den kommer en kende for sent.

»De fortæller, at de har undskyldt i det øjeblik, de blev klar over hændelsen. Men Nicholas modtog altså undskyldningen i morges, og ikke i aftes, da det skete,« siger Rutendo Ruth Muchinguri.

Muchinguri-parret har modtaget talrige tilkendegivelser, efter de har lagt billedet af kvitteringen på Facebook. De er overvejende positive, og for Rutendo Ruth Muchinguri understreger sagen, at der stadig er meget at kæmpe for i kampen mod diskrimination og racisme.

Se kvitteringen her: