Lyt til artiklen

Et af Danmarks mest kendte tøjmærker Hummel skal være endnu større og sælge endnu flere træningsbukser og T-shirts.

Således skriver Børsen, at det traditionsrige selskab går efter at fordoble omsætningen hen over de næste fem år.

I 2023 skal omsætningen ramme to milliarder kroner, hvilket næsten er en fordobling i forhold til regnskabet fra 2016 i selskabet Hummel Holding A/S, hvor omsætningen lød på 1,1 milliarder kroner.

Det er udmeldingen om ambitionerne fra Hummels direktør, Allan Vad Nielsen, der sidste år afløste den bortviste Søren Schriver på posten som administrerende direktør.

Der skal særligt skrues op for nethandlen, som lige nu udgør 10 procent af det samlede salg, hvis man tæller de eksterne forhandlere med, lyder det.

»Det er alt for lidt til vores ambitioner. Vi skal i strategiperioden frem til 2023 op på 25 pct. af den voksende omsætning,« siger Allan Vad Nielsen, der fortæller at han har 'ro i maven' i forhold til at indfri ambitionerne.

Hummel blev et husholdt navn i forbindelse med, at tøjmærket sikrede sig, at det danske herrelandshold i fodbold iklædte sig spillerdragten fra Hummel i de succesrige år 1986, hvor Danmark spillede VM i Mexico, og 1992, hvor Danmark som bekendt gik hele vejen til EM-slutrunden og vandt Europamesterskabet.

Allan Vad Nielsen kom til Hummel i august 2017 fra en topstilling i Bestseller.

Det er Christian Stadil, der ejer Hummel, hvor han derfor også sidder i bestyrelsen sammen med sin far, Thor Stadil.