Det er ikke en profil hentet fra nogle af de konkurrerende tv-stationer, men alligevel er hun dog ikke helt uvant foran et kamera. TV3s nye vært Pernille Teisbæk har nemlig optrådt på skærmen mange gange før, bl.a. som fast modeekspert i Go’ Morgen Danmark.

Den 31-årige modeblogger skal være frontfigur på tv-kanalens nye programserie »Trendsætterne«, som mest af alt ligner en kopi af det amerikanske tv-program »Project Runway«, hvor en håndfuld designtalenter skal skabe haute couture-agtige ensembler på baggrund af begrænset materiale. Undervejs bliver deres kreationer vurderet af et dommerpanel og til sidst står der kun en af designtalenterne tilbage og bliver kåret som vinder af konkurrencen. Og det er lidt af et scoop, tv-kanalen har fundet som vært, lyder det fra TV3.

»I det nye program skal syv talentfulde og karismatiske designere dyste i forskellige designdiscipliner, hvor eksisterende tøj skal genbruges til at skabe nye cool outfits. Pernilles engagement i modebranchen gør hende til den perfekte vært i programmet, idet hun både har stort tv-tække og stor viden om det, designerne skal konkurrere i,« siger TV3s programdirektør Kenneth Kristensen.

Der er da heller ikke nogen tvivl om, at det er en god portion erfaring, der bliver sat i spidsen for det nye livsstilsprogram.

»Der mangler et program om som fokuserer på en anden del af modebranchen, som nok kan være en interessant, men også en indspist branche, og derfor kan have en begrænset målgruppe. Men i og med man her har et program, der involverer flere og udvikler nogle personers designfærdigheder, gør at jeg er med,« siger den unge modeblogger, der for et par år siden startede bloggen lookdepernille og i løbet af kort tid skaffede sig næsten kvart million followers på Instagram.

Det nye program er lavet i samarbejde med salgssiden Trendsales, hvor man kan købe og sælge brugt tøj. Og det er netop genbrugsaspektet, som Pernille Teisbæk ser potentiale i.

»Jeg kan godt lide at repræsentere danske brands, vi har noget at være stolte af, men vi skal gå kommercielt til det, hvis man skal ramme bredere, og bæredygtighed og genbrug af tøj ingen gider at have længere, det kender vi jo alt til. Så handler det om at man skal tænke noget nyt ud af det, og det tror jeg, gør det mindre ekskluderende, fordi man ikke skal bruge nye, men gamle ting, og forhåbentlig vil seerne føle sig kreative og blive inspireret af det,« siger TV3s nye ansigt, som får sin værtsdebut til september, når programmet løber over skærmen.