To gæster betalte 10 gange for meget for deres mad under et restaurantbesøg. Nu leder restauranten efter gæsterne.

815 kroner for mad. Sådan lød regningen oprindeligt på for to madglade mennesker, der besøgte Bistroteket i Randers. Men de to gæster endte med at betale 8.150 kroner for maden, og det var en fejl, som restauranten først opdagede, da gæsterne forlod stedet.

Derfor leder Bistroteket nu efter de to gæster.

’Kære gæst, du spiste i går hos os Læsøtartelet og dejlig Porchetta sammen med en kvinde. Vi har opdaget en fejl i din dankort-afregning, hvilket betyder, at du har betalt alt for meget!
Det er vi meget kede af - og vi håber, du vil henvende dig snarest, så vi kan få styr på fejlen. Hav en dejlig solskinsdag,’ skriver restauranten på sin Facebook-side.

Gæsterne fik serveret læsøtarteletter, porchetta og to øl, som altså blev noget dyrere end ellers.

»Jeg vil selv være utroligt ærgerlig over at have 7.000 kroner ude at flyve,« siger Peter Nøhr, der er medejer af Bistroteket, til TV2 Østjylland.

De to kunder var personer, der ikke normalt er set i restauranten, og derfor ikke nogen, som personalet kendte til. Og det er derfor, at restauranten nu benytter sig af Facebook til at finde de to gæster.

Peter Nøhr oplyser til TV2 Østjylland, at der står en jordbærtærte klar til gæsterne som undskyldning, når de forhåbentlig dukker op på et tidspunkt.