B.T.s fastfoodanmelder, Henrik Ørholst, har gennem mange år spist burgere i både ind- og udland som passioneret fastfoodfan. 

Og lige nu ser han både positive og negative tendenser, som har bredt sig de seneste år på landets burgerjoints. I det seneste afsnit af podcasten Spar Kassen udpeger han den bedste og værste tendens på burgermarkedet lige nu. 

»Det bedste er, at burgerne er kommet ind på menukortet på mange dyrere restauranter. Det har betydet, at niveauet for burgere har rykket sig,« siger Henrik Ørholst:

»Når du løfter topniveauet, så løfter du også bunden. Og det har vi set, synes jeg. De her dyrere restauranter leger med, hvad en burger er og udvikler burgeren. Det sætter sig, og det er positivt.«

På den negative side af burgerudviklingen er der flere ting, Henrik Ørholst er træt af. 

»Det irriterer mig, at der er så mange steder, der kalder en burger for gourmet, og så er det bare almindelig grillmad,« lyder det:

»Og vi ser det også med de her madmarkeder og foodtrucks. Man pakker det ind som noget helt specielt, men det er bare de almindelig burgere. Det er nærmest falsk markedsføring,« siger Henrik Ørholst. 

Han har dog særligt én ting, han er enormt træt af. 

»Det trækker simpelthen ned for mig, når man kommer ind på en burgerbar, og man skal høre de ansattes yndlingsmusik. Det er en uskik, at man sidder og skal spise og høre rigtig høj musik,« siger Henrik Ørholst: 

»Det er simpelthen en dårlig oplevelse. Og jeg synes, det er blevet meget udbredt. Der er alt for meget volumen på. Det trækker i en negativ retning for mig.«

Hør også, hvordan Henrik Ørholst ofte sparer penge, når han spiser burger og anden fastfood - og hvordan den helt perfekte pomfrit skal se ud.

Lyt hos Apple Podcast, Spotify eller ved at klikke play herunder.