KØB PLUS!

Superligaen udvikler overlevere, og hvem er egentlig underholdt?

KOMMENTAR

Det er ikke rigtig god fodbold i Superligaen, vel? Vi fik 90 medrivende minutter mellem OB og AaB i aftes, for man kan da altid blive underholdt af kolossale fejl hos både dommer og forsvarssspillere. Men i en overflyvning af landets bedste række bliver det lidt småt med oplevelserne. Duelspil, standardsituationer, bolden op i luften, ind med mandfolkene og op med albuerne. Vi skal ikke risikere noget, og så må vi gå på kompromis med de gode idéer, der egentlig lå på bordet, dengang der var penge til det.

Dette er Superligaen 2013. Hvor flere og flere hold presset af nedrykningsstregens larm og med hold i nakken losser langbolde frem og tilbage mellem forsvarskæderne. Hvor driblerne bliver bedt om at lægge låg på kækheden, og hvor man roligt kan tage en dong-slurk, hver gang et hold når 10 afleveringer i træk. Der bliver ganske vist scoret mange mål på vej ud af denne neglebider-sæson, men bliver vi egentlig beriget mellem jubelscenerne?

Jeg synes det ikke. Der er langt mellem de egentlige oplevelser, og jeg må bare sige, at jeg ikke længere kan huske, hvornår man i Superligaen har set en taktisk friskhed eller nyhed, siden FC Nordsjælland for flere år siden hev bolden ned på gulvet. Nordens brasilianere? Tsk. Danmarks bedste klubber ligner alt andet fra Skandinavien lige nu. Ah, den var rar at komme af med. Den har jeg siddet med en tid nu. For 10 år siden kunne jeg ikke holde ud at se italiensk fodbold, selv om jeg voksede op med en seriøs forelskelse i Serie A, Michel Platini, Diego Maradona, Ruud Gullit og Lothar Matthäus.

Efter årtusindeskiftet gik sjældent mere end fem sekunder, før der igen var frispark i støvlelandet. Og hovsa, så var der frispark igen. Det var taktisk forsigtighed, 10 spillere bag bolden, og selv om matchfixingskandalen, de kaldte Calciopoli, lige før VM i 2006 var netop en skandale, skabte den, tænker jeg, en hierarkisk friskhed, en ordentlig omgang selvransagelse og mere underholdende vovemod i de italienske klubbers spilfilosofi. Der kom noget positivt ud af krisen. I dag kommer noget af det mest sprælske og det mest innovative fodbold fra Italien.

Skal vi være bekymret for Superligaen? Skal landets bedste fodboldrække virkelig til at være en Hans-Peter Briegel-turnering, hvor man råber ’pas på’ mere end man råber ’spil bolden’? Jeg synes, det er den vej, det går. Det er, synes jeg, åbenlyst, hvad der sker. Med røde regnskaber over næsten hele linjen har angstfølelsen i Superligaen vel aldrig været værre. Ingen tør rigtigt være ligeglad med trykket, med presset og med angsten for nedrykning. Ingen tør andet end bide negle og sparke langt. Det er april, men alle har alligevel regnet ud, at det er nemmest ikke at have bolden. Med blot to undtagelser - FCK og FCN - som undtagelserne. Klubberne spiller det spil, de bliver givet. Jeg forventer igen en enorm, fælles lettelsesprut, når sæsonen er ovre.

Man overlevede. Ingen er fyret, alle har et job. Men hvem spørger, hvad den enkelte klub egentlig har udviklet for at skabe en bedre relation med publikum, med kunderne, ja med hele forretningsgrundlaget? Hvad er de store brølere i dansk fodbolds nyere historie? Der vil være mange bud. Hvor på listen skal vi mon placere modviljen mod at redde dansk fodbold med en strukturændring?

Denne turnering skriger på hjælp. På mere arbejdsro for klubber, der egentlig har opbygget en sund forretningsmodel. 16 hold i Superligaen. Og det kan kun gå for langsomt, som man siger. Nervøs bundstrid er stadig ikke noget, der beviseligt giver flere tilskuere, flere tv-seere. Det plejer at være topkampene, der skaber interesse, men Superligaen udvikler ikke længere tophold. Superligaen udvikler kun overlevere, der bakser med frygtsomheden foran tomme tribuner og zappende tv-seere. Der skal kun en politisk beslutning til at ændre vilkårene.

Din kommentar

Kommentarer

det var satans

Skrevet af Anonym, Lørdag den 20. april 2013, 09:42

hvad fanden er det for noget mand!! det er et komplot mod BIF!!! bare pga intergration skal bevares så lader de den forpulede swahili martin sideshow bob køre enmand show mod os selvom vi skulle have ført 2-0 ved PAUSEN!!!!!!!

SVINERI!!!!!!!! han skal raus!!!! auri er en strateg men komplotter er svære at stille op imod!

FORZA BIF!!!!

MVH

JOHNNY KOCH HANSON!!!!!!!!!!!

udvid

Skrevet af Anonym, Lørdag den 20. april 2013, 08:34

Når man har en landspokalturnering med mange hold og masser af overraskelser, mange mål og sjove oplevelser, hvorfor så ikke en division med 20-24 hold på de samme betingelser.
Superligaen er kedelig og forudsigelig - det er tordenskjolds soldater - Gab! Bortset fra når FCK taber til et absolut bundhold.
Hej!

Penge til græs eller kunst!

Skrevet af Anonym, Fredag den 19. april 2013, 09:03

Kolde stadions, meget dårlige baner, kampe i december og starten af marts! Sådan skal det åbenbart være, et sted er kvaliteten af banen god. Parken, har et super underlag, eller de skifter det, når der er behov! Ellers er alle baner usandsynlig ringe, dvs. intet fodboldspil af kvalitet, og dermed ingen grund til at tage på stadion og se bold! Derfor mener jeg klart, hvis klubberne ikke gør som FCK og udskifter græsset efter behov, skal alle gøre som FCN, nemlig kunstgræs! Og det kan godt ske fodbold skal spilles på græs, men hovedparten af de kampe der har været spillet har været af meget dårlig kvalitet. Bedre spil, giver flere tilskuer!

Kvalitet versus fyld

Skrevet af Anonym, Torsdag den 18. april 2013, 11:50

Kan ikke se at kvaliteten af spillet skulle blive bedre af flere hold,tværtimod. Så fik vi 8-10 hold på bundniveau,der er ikke talent nok i danmark til 16 hold.,og spillets kvalitet afhænger af spillernes. For at undgå nervepirrende kvalitetsløs bold lodseri, så jeg heller en 8 holds superliga,uden op og nedrykning,hold valgt ud fra økonomisk formåen. Så slap vi for nedryknings kampene og holdne kunne koncentrere sig om udviklingen af spillet. Det kommer aldrig til at ske, stræbsomme fodbold ledere i provinsbyer, vil stadig mene at de har ret til at gå efter drømmen om superligaen. Som jeg ser rykker du blot problemet længere ned i tabellen, mens den egentlige udfordring består, hvordan skaber vi bedre fodbold hold.

Der er em verden udenfor København

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 20:35

Kære Flemming
Mener du seriøst at de unge stjernefrø i AaB ikke vil have bolden! De er ligeså boldbesiddende som FCK og FCN i langt de fleste kampe. Der en verden udenfor storkøbenhavn og der spilles også fodbold på en andre måde end i SønderjyskE.
Mvh
Lars Kragelund

Der er em verden udenfor København

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 20:35

Kære Flemming
Mener du seriøst at de unge stjernefrø i AaB ikke vil have bolden! De er ligeså boldbesiddende som FCK og FCN i langt de fleste kampe. Der en verden udenfor storkøbenhavn og der spilles også fodbold på en andre måde end i SønderjyskE.
Mvh
Lars Kragelund

Enig i flere hold

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 18:33

Det ville være så dejligt med et par flere ansigter i ligaen. Kan slet ikke se hvorfor det ville være et problem med flere hold. Tilskuer og seertallene daler og daler. Kom nogle flere bøffer på grillen, og så lad os se om ikke det løfter ligaen en smule :). Man kan vel altid skære ligaen ned igen, hvis det viser sig at have en negativ effekt?

ENIG ! Næsten

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 14:14

Mener helt klart at 16 hold er for mange i Superligaen, men samtidig er jeg helt enig i at der skal gøres noget for at det ikke er næsten 20% af superliga holdene der rykker ned hvert år.
Er selv sønderjyde og holder derfor selvfølgelig med SønderjyskE. Og vi er om nogen ramt af netop denne problematik, og jeg ved hvor stor betydning det har for udviklingen af vores klub.

1. problem er det ulige antal kampe. Som nedrykningskandidat har det altså KÆMPE betydning for om vi møder f.eks. FCK i parken 2 gange eller kun 1 gang.
Det samme kan siges om de andre nedrykningskandidater, hvis vi møder dem 2 gange hjemme, er det jo en stor fordel for os. Denne skævvridning skal vi til livs, hvis vi vil have en fair liga.

2. problem er at vi konstant befinder os i nedrykningsfare når der er så "mange" nedrykkere i forhold til hold i ligaen. Dette betyder at man ikke tør binde sig økonomisk til for store udgifter. F.eks. har vi i indeværende sæson en del spillere og træneren som vi ikke kan forlænge med, fordi vi ikke kender budgettet for næste sæson. Dette betyder igen at vi mister vores "store" profiler uden salg og derfor ikke får udviklet hverken holdet eller økonomien.
Derudover var det planlagt at bygge stadion i Haderslev færdig i 2014 så det blev et tidssvarende stadion med plads til 7.500 siddende tilskuere. Dette er dog også blevet sat på pause, fordi man ikke tør, binde sig økonomisk, hvis nu man skulle rykke ned.
Selvom det er i en større skala er det jo netop denne situation Brøndby befinder sig i lige nu.

Hvad er så løsningen ????? det ved jeg ikke, men der skal gøres noget. Mit forslag ville være :
14 hold i ligaen med 1 direkte nedrykker og 1 der spiller om nedrykning mod nr. 2 i 1.division ligesom i bundesligaen.
Alle hold møder hinanden 2 gange (26 kampe ialt) dette kunne så bevirke at Superliga holdende indtræder tidligere i pokalturneringen ( for at komme op på samme antal kampe som idag, på et år), så der bliver flere pokalkampe, mod mindre hold, som kunne styrke fodbolden i en mindre klub.

jens larsen

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 09:28

At argumentere mod en udvidelse af SL på baggrund af tendenser og tal fra 80'erne og 90'erne, virker i bedste fald letkøbt. Fodbolden har udviklet sig enormt siden, samtidig med vi har vundet EM og øvrgt skabt en ret så respekteret udviklingsliga. Med de nye vinde der blæser; egen avl og udvikling fremfor køb, kan vi i DK skabe endnu flere talenter, der kan løbe Europas fodboldbaner sveden-grønne. At denne liga ikke vil kunne klare sig uden BIF, tror jeg ikke på.
Og mht Peters forslag: Det er sgu da en god ide; lad os indføre det med det samme.

jens larsen

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 09:28

At argumentere mod en udvidelse af SL på baggrund af tendenser og tal fra 80'erne og 90'erne, virker i bedste fald letkøbt. Fodbolden har udviklet sig enormt siden, samtidig med vi har vundet EM og øvrgt skabt en ret så respekteret udviklingsliga. Med de nye vinde der blæser; egen avl og udvikling fremfor køb, kan vi i DK skabe endnu flere talenter, der kan løbe Europas fodboldbaner sveden-grønne. At denne liga ikke vil kunne klare sig uden BIF, tror jeg ikke på.
Og mht Peters forslag: Det er sgu da en god ide; lad os indføre det med det samme.

Peter Mølgaard

Skrevet af Anonym, Tirsdag den 16. april 2013, 21:44

Et konstruktivt og modigt forslag kunne være at indfører konceptet: "ingen mål, ingen point - 0:0 er nul point". Det ville få klubberne til at gå offensivt ind til en kamp og vil gøre at ingen begynde en kamp med at have "et resultat at forsvarer". Og helt ærligt er det ikke rimeligt at man ikke kan få point, hvis man ikke skaber noget i kampen?

Rigtig god ide.

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 15:06

Det er den slags innovation, der skal til. Godt tænkt. Der er mange purister og traditionelle fodboldfans, der måske vil være skræmte af det. Men jeg synes, det er en fantastisk ide. 0-0 = nul point. Det ville løse en del.

Åh nej - ikke igen!

Skrevet af Anonym, Tirsdag den 16. april 2013, 19:12

Det er længe siden du sidst bragte emnet på banen, Flemming. Jeg håbede, at du var kommet til fornuft, eller helt havde glemt det. Men nej. Det er simpelthen den mest dødssyge ide.
Du skriver du kan huske Serie A for 10 år siden. Jeg er tilpas gammel til at kunne huske da den daværende 1. division (nu Superliga) havde 16 hold. Det var hamrende trist at se på! Ikke engang indførelsen af profesionel fodbold få år tidligere, kunne få folk på stadion. Det fik man nok af i 1985, da tilskuertallet var dalet til 2254 pr. kamp (kilde: danskfodbold.com). De følgende sæsoner var der 14 hold, og her svingede tilskuertallet ml. 2770 og 3688 (stadig iflg. danskfodbold.com - og min hukommelse) pr. kamp. Ingen gad se de mange ligegyldige kampe i en så udvandet turnering.
Den første hele Superligasæson (1991/92) med kun 10 hold trak straks tilskuergennemsnittet op til 4428. Med dagens øjne et beskedent tal, men dog et seriøst hop i forhold til de foregående sæsoner.
I Norge og Sverige har man nogle sæsoner prøvet med 16 hold, og det er vel længe siden netop de to lande har klaret sig så skidt i de europæiske turneringer som i øjeblikket. Deres 16-holds model, taler i hvert fald ikke for at kvaliteten bliver bedre. Ja, i Norge har man sågar talt om at gå over til den danske turneringsform med 12 hold der mødes tre gange.
Jeg kan slet ikke se fidusen i, at et land med 5,5 mil. indbyggere, skal have 16 hold i bedste række. Det ville svare til, at Tyskland skulle skaffe plads til 232 hold i Bundesligaen...

Dårlig sammenligning

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 12:08

Eller at 10 hold i Danmark betyder, at der kun skal være 2 hold i den færøske liga er det perfekte niveau for dem. Den slags sammenligninger med indbyggertal er tåbelige at bringe på banen, fordi de ikke giver mening.

Europas svageste række

Skrevet af Anonym, Tirsdag den 16. april 2013, 17:33

Mig bekendt har DK allerede i dag færrest inbyggere pr. ligahold sammenlignet med noget land i i hvert fald Vesteuropa! Alene det faktum bør vel lukke diskussionen her...

Øh?

Skrevet af Anonym, Onsdag den 17. april 2013, 12:03

Så din pointe er, at man på Færøerne kun bør have to hold i ligaen? Og i Andorra kun et enkelt?

BIF 4 LIFE

Skrevet af Anonym, Tirsdag den 16. april 2013, 12:27

det er en fantastisk ide. det vil sikre BIFS overlevelse i den bedste række og derfor også sikre superligaens eksistens grundlag. vi ved jo alle som jeg har sagt længe at superligaen går RABUNDUS uden BIF: se bare seertallende som VISAT spytter ud! hvem kan være med på BIFS nevo? fandme ikke nogen og da slet ikke de jyske bønder fra heden. eller de snobber fra frederiksberg der kalder sig byens hold. der er fandme kun en by og det er brøndbyvester!! og brøndbyøster (ok så to da!).

med 16 hold vil der være flere kampe, flere tilskuerindtægter. BIF er lidt ligesom kasis ag københavn. når de er ude i provinsen så bliver der set bold til den store guldmedalje og kassearperatet det RINGER OG SYNGER SOM EN NATTERGAL OM MORGENEN!!!! og som de jo kan li det så bliver der langet BAJER og FADBAMSER over disken som var der svendegilde for den lokale tømre!!!

jeg vil våge den påstand at BIF har en væsentlig finger med i spillet hvad angår betalings balancen, mediastøtte, annonce salg, løssalg for både EB og BT for INGEN ER OVER BIF.

HVIS VI DA BARE KAN KOMME AF MED DEN FORBANDEDE TYVEKNÆGT ANTPIAS OG SPILLE ROMMEDAHL ORDENTLIGT I DYBDEN (igen en kæmpe brøler af antpias) så spiller vi i EUROPA NÆSTE ÅR!! og BIF vil som altid være en BOBLER!!! hvem husker ikke da vi fandengalme blev røvet som antpias i uefa cup i sidste øjeblik af RUdi Føller den sauerkraut.

VI VIL ALTID KÆMPE TIL SIDSTE BLODDRÅBE!!!! FORZA KIM VILFORT!

JEG ER I HOPLA LIGESOM VOR DRENGE DRA VESTEGNEN!!!

FORZA BIF!!! GENTAG: FORZA BIF!!!!!!!!!!

MVH

JOHNNY KOCH HANSON!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Op og stå.

Skrevet af Anonym, Tirsdag den 16. april 2013, 10:22

Åh så kedelig,altså de fleste kampe--men i aviser har jo selv travlt med at skrive om rygter om åhh så mange der evnt vil købe en eller anden tilfældig spiller der kom til at score 2 mål i samme kamp! Jeg selv gider ikke komme på stadion selv om jeg jo holder med Aab.Længes tilbage til den tid hvor næsten alle STOD op ,og dunkede sidemanden i ryggen når der blev scoret af sit eget hold,stående pølse og brød fælles afhentning af øllet.Jeg bor 12 km fra stadion,dengang der var stående stemning,kunne vi høre når Aab scorede.Det var bare det jeg ville for nu.Tak for dit indlæg Flemming.

Mærkelig logik

Skrevet af Anonym, Tirsdag den 16. april 2013, 10:10

Forstår ikke helt ligningen. Er holdningen, at der helst hvert år bør være et par hold eller tre der er så dårlige, at det med sikkerhed bliver et af dem der rykker ned, således at alle de andre hold kan fokusere på at spille fed fodbold (hvad det så end er...)?

Det var jo tilfældet sidste år, hvor Lyngby og Køge var doomed meget tidligt, men jeg erindrer ikke nogen mærkbar negativ udvikling i underholdningsniveau fra sidste sæson og til nu, hvor flere er involveret i bundstriden. Tværtimod har den overståede runde vistnok tangeret rekorden for mål per kamp, men mål er måske en overvurderet ting i fodbold?

Fodboldfilosofi og klubbers tilgang til deres udvikling er ikke (bør i hvert fald ikke være) betinget af førsteholdets umiddelbare placering i Superligaen. Det er noget der skal institutionaliseres i en klub over tid. Tænk over hvor lang tid det har taget Farum at slå igennem med deres koncept.

Det er sq ikke en løsning i sig selv at få Viborg og Slagelse op. Kan simpelthen ikke få øje på, hvordan Ove C og Ove P skal kunne højne det spillemæssige niveau i den bedste række. De er om nogen garanter for resultatorienteret mejetærskerbold i kontrabaseret 4-4-2-formation.

Synes det virker en anelse forsimplet at argumentere for, at antallet af hold i rækken har betydning for kvaliteten af kampene.

KimC

Skrevet af Anonym, Tirsdag den 16. april 2013, 00:20

Du har så evig ret Flemming! Men hvis ikke I (Pressen) bliver ved med at løfte problemstillingen, så sker der intet - Så vil FCK's repræsentanter få deres vilje, idet de naturligvis ikke vil det bedste for DK fodbold - men meget naturligt det bedste for FCK.
Når man følger 1. div som jeg, vil man se at de øverste hold, både er professionelle, har super faciliteter (se Viborg, Vejle og FC Vestsjællands stadions, det er nogle af de senest nybyggede / ombyggede i hele Danmark). Banerne er også noget der prioriteres i disse klubber, og ikke mindst er de trænet af nogle af DK's mest erfarne og dygtige trænere; Ove Christensen, Ove Pedersen m.f.
Diverse rapporter har statet at der ikke er økonomi til alle de professionelle klubber (især i Jylland). Virkeligheden er at klubberne i 1. division har magtet at styrke 1. division på trods af markant dårligere økonomi - ligesom tilskuertallene vel heller ikke er katastrofale sammenlignet med superligaens.

Bliv ved med at kæmpe for denne sag - det er det bedste (og eneste) for alle vi fodbold elskere i landet - og for de mange talenter

ære og integritet??

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 20:52

Hej Flemming - Et af grundelementerne i en blog og på de sociale medier generelt er, at bloggeren deltager og svarer på seriøse indlæg. På din sidste blog om Malaga og Dortmund blev din fornuft betvivlet ret grundlæggende men fuldstændig legitimt og sobert - og af mange mennesker. Hvorfor svarer du ikke? Er du enig i, at du lavede en grov blondine, eller er det alle os andre, der har misforstået noget?

2 tophold og 10 i nedrykningsfare

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 14:43

Hvor er jeg enig! Det bedste eksempel på at superligaen udvikler overlevere er vel Gymnastikforeningen, der i vinterpausen troede de skulle spille med om 3. pladsen men nu kæmper for overlevelse. 16 hold nu!!!!

Super blog

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 12:38

Det vigtigste er, at det bliver tættere i toppen og at flere af vores talenter får chancen i landets bedste række! Vi er blevet og bliver de næste par år overhalet af bla. Schweiz, Østrig, Tjekkiet, Cypern og Israel, og det er godt set, at det på toppen af den dårlige økonomi kan skyldes for stort fokus på livrem, seler og nedrykningsstreg fremfor den gode fodbold. Der skal fornyelse til og mod til langsigtede løsninger - også på banen.

Fjeldgaard sludrer

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 11:18

Det må have været en hård weekend for Flemming Fjeldgaard, som sludrer mere end godt er denne søndag.

Det er ganske sandt, at kvaliteten af superligaen er for nedafgående efter at de udenlandske profiker med Dame N´Doye har forladt Danmark.

Problemet er nu, at der mangler flere gode spillere i Superligaden - og der er IKKE brug for 80 nye middelmådige spillere i Superligaen, som 4 nye hold vil give.

Mange spørgsmål hober sig op i kølvandet på Fjeldgaard sludder. Skulle det være bedre, at der er to hold, som vil være helt til grin i superligaen?

Skulle det være en god i de, at fjerne den spæning der ligger i, at der er kamp om nedrykningen?

Flere dårlige hold i Superligaen vil kun skade niveauet i toppen af Superligaen; FCK og FCN har brug for flere tætte kampe - IKKE færre.

Og så er det da noget sludder at påstå, at der ikke er tophold i i Danmark; Hvad er det at Fjeldgaard forlanger af FCK og FCN med flere?

Og alt fjeldgaards sludder skal man læse på en dag hvor årets kamp - på papiret - bliver spillet.

Kom ind i lampen, Fjeldgaard.

Kom med et bud

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 12:41

Som nævnt ovenfor rasler dansk klubfodbold ned af den europæiske rangliste - hvad er din langsigtede løsning?

jens larsen

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 10:16

Ja, vi må simpelthen se at få 16 hold i DK's bedste række. HVor de 4 største nedrykningskandidater er halvtids proffer og gearet som en 1. Div. klub. :-)
Og så skal der fokuseres mere på egen avl, så man finder penge til at forbedre banerne. Banernes beskaffenhed gør vel også sit til man ikke vil riskikere for meget, nede ved jorden.

Også enig

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 10:14

Det er en gammel debat, der har været oppe at vende flere gange før uden at der er sket en skid.

Jo, der er sket det, at DBU gudhjælpemig også har lavet den næst bedste række om til en 12-holdsturnering med et ulige antal kampe.

Som det er nu, er alle hold under FCK og FCN potentielle nedrykningskandidater, hvis ikke i år, så næste år.
Få lavet den udvidelse, så der kan blive lidt ro og mulighed for at tænke fremad uden også at skulle tænke, at økonomien også skal kunne bære en eventuel nedrykning.

Vestsjælland, Vejle, Viborg og Lyngby vil ikke kunne tilføre superligaen noget, er der så nogen der vil sige.
Jo de kan. De kan tilføje ro i rækken. Nogen af dem vil en gang mellem få en ordentlig snitter af et topholdene, men det gør vel ingenting. Det sker hver weekend i Holland.

Helt enig!

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 10:13

Hej Flemming!
Jeg har sjældent været mere enig i dine anskuelser! Det er frygtelig kedeligt at stå på stadion og se sit hold spille alibi-fodbold, fordi man hellere vil undgå at tabe end satse på at vinde! En udvidelse til 16 hold vil formentlig give en mere reel deling mellem top, midte og bund!
Men når vi skal til det, må TVs rolle også revurderes. Man insisterer på at vise samtlige kampe, men TV bestemmer suverænt hvilke kampe, der vises hvornår og på hvilken kanal. Det har betydet, at spilletidspunkterne bliver mere og mere umulige i hvert fald i forhold til, at få tilskuere på stadion. På den måde er TV ved at save den gren over, man selv sidder på. Produktet forringes jo i takt med, at tilskuertallet falder! Man er på vej i samme retning som med damehåndbolden for nogle år siden. I dag er det dårligt, man gider vise resultaterne på ttv. Nej, det skriger på nytænkning!
Men lur mig om ikke TV3Sport2 får en kamp fra næste sæson - med en kamp tirsdag eller torsdag aften til følge....

Mvh Ole

Mere end enig

Skrevet af Anonym, Mandag den 15. april 2013, 09:38

Hej flemming. Jeg er mere end enig i dit syn på ligaen. Det er ganske enkelt ikke holdbart at halvdelen af ligaen stadig er i overhængende fare for at rykke ud, med bare 6 runder igen.