Der er topplaceringer til to supermarkedskæder på en liste over de stærkeste danske brands i år.  

Det er Netto og Føtex, der er placeret som nummer to og fem i en international opgørelse fra konsulentfirmaet Brand Finance, som har målt på de stærkeste danske brands i 2025. 

I opgørelsen er Netto kun overgået af Lego, som vinder ganske knebent.

Direktør for Netto Danmark, Braw Bakir, er meget tilfreds med den fornemme placering, som sender discountkæden i fornemt selskab med nogle af landets største virksomheder.

»Det er en fantastisk nyhed, som vi alle er stolte af,« siger Braw Bakir i en pressemeddelelse. 

Placeringen som nummer fem gør også direktør for Føtex, Morten Møberg, stolt. 

Han erkender, at der skal arbejdes hårdt for at bevare den position. 

»Vi glæder os over, at Føtex-brandet fortsat er stærkt, og at det anerkendes, men det kan ikke stå alene, for kernen i Føtex er høj service og kvalitet, som vores kunder fortsat kan forvente på tværs af alle landets Føtex’er,« siger Morten Møberg i pressemeddelelsen.