Star Tour har succes med at lade kunderne spørge guiden på sms og mail både før, under og efter rejsen.
Mere end 90 procent af Star Tours kunder har denne sommerferie benyttet sig af online-guiden.
Se også: Få rabat på ferien
Star Tour har denne sommer tilbudt sine kunder online-guide, en guideservice, som kunden kan stille spørgsmål og få svar fra pr. sms og mail både før, under og efter rejsen.
"Vi har 14 online-centre over hele verden, hvor knapt 100 medarbejdere udelukkende servicerer kunderne, når de henvender sig på mail og sms. Spørgsmålene går typisk på gode råd om restauranter, bestilling af udflugter og praktiske oplysninger. Vi får dog også en del skæve spørgsmål a la "kan I sende mere toiletpapir op til mit værelse" og i den dur, men vi besvarer dem alle," siger Stig Elling, salgsdirektør i Star Tour.
Information om strejke
Star Tour modtager mange roser fra kunderne for deres online-service – især, når der opstår problemer på rejsemålene, som for eksempel græske strejker i transportbranchen, hvor kunderne hurtigt modtager information om, hvordan de skal forholde sig via sms.
"Det er en af de mest effektive opfindelser, vi nogensinde har lavet, det her, og jeg er overbevist om, at det er fremtidens guideservice, vi her oplever. Folk er utrolig glade for den service, og det giver stor frihed på rejsen, at man ikke nødvendigvis skal troppe op et bestemt sted på et bestemt tidspunkt for at spørge guiderne til råds. Selvfølgelig kan du stadig booke en personlig tid med en guide, hvis du har behov, men så kan du også selv bestemme hvornår det passer dig bedst," fortæller Stig Elling.
Har du ikke booket sommerrejsen endnu?
Søg billige charterrejser fra alle store danske bureauer her!