Historisk hård konkurrence giver rigtig gode tilbud. Du kan spare op til 64.000 kr.

Det er svært at se en reklameblok på tv, uden at der er en reklame for leasingbiler. Det er der en grund til.

Bilsalget stryger derudad, og rekordmange biler bliver solgt eller leaset i disse dage. Det betyder, at der er rigtig god konkurrence, og det kommer heldigvis kunderne til gode, og det er nok derfor, at næsten hver tredje nyindregistrerede bil i første kvartal 2016 var privatleaset.

Flere knivskarpe tilbud betyder, at det langt bedre kan betale sig at lease end at eje. For eksempel kan man spare 64.157 kr. i alt eller hele 1.782 kr. om måneden på at privatlease den glimrende og meget familievenlige Honda 1.8 Civic Stationcar over en periode på tre år med 45.000 km. Det skal ses i forhold til at købe bilen for de 274.300 kroner plus levering, der står på prissedlen. Det viser en ny leasinganalyse med 20 biler fra bilpriser.dk, der er blandt landets førende bilvurderingshjemmesider.

LOG IND PÅ BT PLUS og få de 20 bedste privatleasingtilbud lige nu. Læs også om hvorfor leasingpriserne er så lave og hvorfor det langt bedre kan betale sig at lease end at eje.

Du får:

  • Artikel: Spar masser af penge ved at lease bil
  • Fakta: Hvorfor er leasingpriserne så lave?
  • Guide: De 20 bedste privatleasingtilbud lige nu

Historisk hård konkurrence giver rigtig gode tilbud. Du kan spare op til 64.000 kr.

Det er svært at se en reklameblok på tv, uden at der er en reklame for leasingbiler. Det er der en grund til.

Bilsalget stryger derudad, og rekordmange biler bliver solgt eller leaset i disse dage. Det betyder, at der er rigtig god konkurrence, og det kommer heldigvis kunderne til gode, og det er nok derfor, at næsten hver tredje nyindregistrerede bil i første kvartal 2016 var privatleaset.

Flere knivskarpe tilbud betyder, at det langt bedre kan betale sig at lease end at eje. For eksempel kan man spare 64.157 kr. i alt eller hele 1.782 kr. om måneden på at privatlease den glimrende og meget familievenlige Honda 1.8 Civic Stationcar over en periode på tre år med 45.000 km. Det skal ses i forhold til at købe bilen for de 274.300 kroner plus levering, der står på prissedlen. Det viser en ny leasinganalyse med 20 biler fra bilpriser.dk, der er blandt landets førende bilvurderingshjemmesider.

En grænse på 3.000 kr./mdr.

Honda-direktør Mikael Larsen er glad for ’kåringen’ og forklarer, hvorfor man har sat en så utroligt skarp leasingpris på netop den model:

»Vi følger tendensen i markedet, der viser, at den økonomiske grænse bør ligge meget tæt på de 3.000 kr. om måneden for en mellemklassebil.«

Man kunne så mene, at købsprisen er for høj, når Honda kan komme med et så godt leasingtilbud, men det afviser han:

»Nej, prisen hænger sammen med en høj gensalgsværdi på produktet«, forklarer han.

Mikael Larsen vil ikke røbe, hvor meget, de skarpe leasingtilbud har løftet salgstallene, men han løfter gerne lidt af sløret for meningen med de skarpe tilbud:

»Tendensen er, at folk – specielt yngre – ønsker at sikre sig imod risiko og værditab samt at kende de faste omkostninger, og vi får her en større kontaktflade og kommer bredere ud blandt bilkøbere. Af vort samlede salg udgør privatleasing ca. 20 pct.«, fortæller han.

Lige nu kan man spare 64.157 kr. i alt ved at privatlease Honda 1.8 Civic Stationcar over en periode på tre år med 45.000 km. Det skal ses i forhold til at købe bilen for 274.300 kr.
Lige nu kan man spare 64.157 kr. i alt ved at privatlease Honda 1.8 Civic Stationcar over en periode på tre år med 45.000 km. Det skal ses i forhold til at købe bilen for 274.300 kr.
Vis mere

Spidsen af en vinduesvisker

Honda vinder dog kun med spidsen af en vinduesvisker: Citroën DS3 1.6 BlueHDI S&S Style Coupé med fem døre og 100 rappe heste sparer man i alt 62.146 kr. eller hele 1.726 kr. om måneden på at privatlease. Og da den kun koster 228.990 kr., er besparelsen i procent faktisk noget større end på Honda’en, nemlig 27,1 pct. mod 23,4 pct.

Når man så også tænker på, at DS3’eren officielt kører 33,3 km på en liter diesel mod de 15,6 km på en liter – dyrere – benzin, som Hondaen kan præstere, så må DS3’eren kåres som vinder af denne analyses ’sparegris-pris’. Det er dog en helt anden type bil, der retter sig bedre mod par eller singler uden børn, da adgangen til bagsædet er via fordørene.

Det er ikke nødvendig på den store Renault Kadjar 1.5 Energy dCi 110 Zen Stationcar med den superøkonomiske og meget populære 1,5-liters motor. Bilen er nummer tre på listen, og sparer privatleasingkunden 60.297 kroner i alt. Ved køb koster den 293.450 kr.

Redaktionens valg er dog lidt længere nede på listen med den nye Opel Astra som stationcar, som vi her er meget begejstrede for. Bilen er kåret til årets bil i både Danmark og Europa – og med god grund. Der er næsten 60.000 kr. at spare, hvis man vælger en 1,6 CDTI turbodiesel, med masser af udstyr og rigtig fin køredynamik.