Konkurrencen i bilbranchen er hård. Kunder er kræsne og higer efter det sidste nye. Det giver en stor udfordring for producenterne, der skal præsentere nyt uden at efterlade forgængeren gammel. Det har Mazda formået med den ny 6’er, der er stærkt forbedret i den nyeste version – men ikke så meget ændret, at naboen straks ser det. Faceliftet består udvendigt af et frontparti med nye forlygter samt en ændret kofanger og kølergrill. Baglygterne har ligeledes fået nyt design, og interiøret har fået et mere eksklusivt præg. Den nuværende model runder akkurat to år, når den afløses. 6’eren er et stærkt kort for Mazda i den store mellemklasse, og med et mere aggressivt frontdesign, en kabine der udstråler mere luksus, en finpudset undervogn, der giver mere komfort og mindre støj og mere økonomiske og renere motorer, vil den stå endnu stærkere.

Flere varianter

Mazda6 årgang 2010 kommer i flere varianter end den nuværende. På udstyrslisten ses et nyt drejeligt forlygtesystem og hill-holder (en bakkebremse), der bliver standard i flere udstyrsversioner. Der bliver to benzin- og tre dieselmotorer at vælge imellem. Benzinmotorerne er henholdsvis en opdateret version af den kendte 1.8-liters motor og en helt ny og mere brændstoføkonomisk 2.0-liters motor med direkte indsprøjtning. Også de 2,5-liters V6-motorer er opdateret. De tre dieselmotorer er alle på 2.2 liter og yder mellem 129 og 180 hk. Brændstofforbruget og dermed CO2-udledningen er også her reduceret i forhold til tidligere. Priserne på den ny udgave er endnu ikke forhandlet på plads i Danmark.