Der har været radiotavshed i månedsvis.
Ford Danmark er undervejs holdt op med at besvare B.T.s henvendelser i sagen.
Men efter otte måneders undersøgelser af adskillige indrapporteringer af bremseproblemer på Ford Mustang Mach-E er der tilsyneladende nyt.
Rigtig godt nyt.
I hvert fald fortæller en af de berørte Ford-ejere, som over for B.T. har berettet om farlige situationer bag rattet som følgende af problemer med bremsen, at der tilsyneladende er steget hvid røg op fra Ford Danmarks kontor i Ballerup.
Hun har nemlig via sin forhandler tirsdag fået besked på, at Ford Danmark nu anser problemet med svigtende bremser for løst.
»De sagde, at de har løst problemet, og at der var kommet en opdatering. Nu har de opdateret bilen,« siger Anja Bak Hermansen.
Hun har derfor fået grønt lys til at hente sin bil , og det gjorde hun så onsdag.
»Det er megadejligt at have bilen tilbage, men vi har sagt til dem, at vi vil have det på skrift, at de anser problemet for at være løst,« siger Anja Bak Hermansen til B.T.
»Vi skal have noget, vi kan vise forsikringsselskabet,« tilføjer hun.
Anja Bak Hermansen havde afleveret sin Ford Mustang Mach-E på værksted hos forhandleren, da hun gentagne gange havde oplevet ikke at kunne bremse.
Hun endte med at få besked fra sit forsikringsselskab, Topdanmark, om, at man ikke ville dække skader i forbindelse med en eventuel ulykke, hvis bilen var i uforsvarlig stand.
Samtidig havde Færdselsstyrelsen i august slået fast, at biler med periodiske bremsesvigt ikke er i overensstemmelse med Færdselslovens §67, som omhandler køretøjets forsvarlighed.
Andre Mach-E-ejere har på Facebook delt en besked, som de har fået i deres Ford-app, hvor der står, at der skal udføres en 'brake performance software update' på deres bil.
Flere fortæller desuden, at de allerede har bestilt tid til at få udført opdateringen hos deres værksted.
Anja Bak Hermansen har slået sin bil op på Fords hjemmeside, og her står beskeden registreret under CSP, som er Fords 'kundetilfredshedsprogram'.
Der er med andre ord ikke tale om en decideret tilbagekaldelse.
»Fords kundeservice fortalte os, at man vil få et brev, hvor der vil stå, at man skal kontakte sin Ford-forhandler for at få opdateringen,« siger Anja Bak Hermansen.
»Men det havde vores forhandler allerede gjort, og så ringede han tirsdag for at sige, at vi kunne hente bilen,« fortæller hun.

B.T. har siden onsdag forsøgt at få bekræftet fra Ford Danmarks kommunikationsafdeling, at problemerne med de svigtende bremser nu menes at være løst.
Vi har også spurgt Ford Danmark om selve problemet, om løsningen og om, hvor mange biler, der i givet fald kan have kørt rundt i Danmark og andre lande i månedsvis med et problem på bremserne.
Samtidig har vi spurgt, hvordan Ford Danmark forholder sig til spørgsmål om mulig kompensation til de kunder, som har måttet undvære deres Ford Mustang Mach-E i adskillige måneder, mens undersøgelserne har stået på i Tyskland.
Ford Danmark er imidlertid endnu ikke vendt tilbage på vores henvendelse.
Hvordan skruer man bedst sin privatøkonomi sammen, så man kan trække sig fra arbejdsmarkedet før tid? Det har privatøkonomisk rådgiver Karsten Engmann Jensen fra Pengeministeriet en opskrift på.
Lyt med hos Apple Podcast, Spotify eller ved at klikke play herunder.
