I takt med at snedriverne bygger sig op over hele Danmark, følger frustrationerne med for mange bilister. Vejene er dækket af sne, rejsetiden er forlænget og nu kan uheldige bilister blive overrasket af en p-bøde i forruden.

____simple_html_dom__voku__html_wrapper____>____simple_html_dom__voku__html_wrapper____> Men for det private parkeringsselskab, Q Park, er sneen ikke en undskyldning for at holde parkeret uden gyldig billet.

 - Hvis man parkere et sted, hvor det er påkrævet, at man har en gyldig p-billet, så skal man selvfølgelig have det. Der gælder ikke særlige regler, fordi sneen daler ned. Men det er jo forskel på, hvad der er regler, og hvordan det fungerer i praksis. Hvis forruden er fuldstændig iset til, så kan vi jo ikke se, om der er en billet, og vi begynder ikke at skrabe isen er, forklarer Adm. Direktør hos Q Park Parkering, der understreger, at der er færre vagter på gaden, og derved er der kommet færre parkeringsafgifter i forruden hos strandende bilister.

Den samme holdning har Parkering København. De har holder hver morgen møde om vejrsituationen, men føler reglerne som bilisterne kender dem.

 - Vi laver ikke om på reglerne, fordi det sner, men vi når vi pålægger en bilist en afgift, så gør vi det, når der er et sikkert grundlag for det. Hvis vi ikke kan se de optegnede parkeringsbokse eller se om, der ligger en billet i ruden, så gør vi det naturligvis ikke, fortæller Pernille Søndergaard, Ombudschef hos Center for Parkering København.

Anderledes ser der ud hos det private parkeringsselskab, Euro Park. Her vælger man at give de i forvejen frustrerede bilister en chance.

- Vi render ikke rundt og napper folk, der ikke kan få deres bil fri. Hvis de er sneet helt inde, så får de ikke en bøde. Det er jo fuldstændig nonsens at give en bøde for det. Vi har også en ansvar over for vores medarbejdere. De skal ikke til at hoppe over store snedriver, for at smække en bøde i forruden, siger Per Mosgaard, Adm. direktør hos Europark.