Lyt til artiklen

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Vil du lytte til artiklen?

Køb et Digital Plus-abonnement og lyt med det samme.

Kritikken af det meget udskældte billetfirma Ticketmaster vokser og vokser.

Nu er det Roskilde Festivals kommunikations- og marketingchef, Mads Mikkelsen, der står frem.

Han forklarer, at »svartid og tilgængelighed« ikke er god nok hos Ticketmaster, og det betyder, at festivalen selv må tage affære, når kunderne klager.

»Vi er i løbende dialog med Ticketmaster om, hvordan vi får løst det store behov for billethjælp. Vi har fået henvendelser, og dem har vi hjulpet videre. Det er vores indtryk, at folk får hurtigt hjælp derefter,« siger Mads Mikkelsen.

Nordens største festival er langt fra alene om at fortælle om udfordringerne med Ticketmaster.

Aalborg Kongres & Kultur Center kan ikke længere vente på, at Ticketmaster tager sig sammen og betaler pengene for aflyste arrangementer tilbage.

Og det store københavnske spillested VEGA har kontaktet Ticketmaster for at få det til at stramme op.

Samtidig har en lang række kunder i alle aldre fortalt, hvordan de føler sig dårligt behandlet af Ticketmaster.

Mads Mikkelsen, hvad vil I gøre, hvis Ticketmasters svartid og tilgængelighed ikke bliver bedre, selv om de har handlet på det?

»Den aftale, vi har med Ticketmaster, er, at vores billetholdere får hjælp før Roskilde Festival, og det er også vores oplevelse, at det sker i alle de sager, vi har kendskab til. Vi har derfor ikke grund til at tro, at vores billetholdere ikke får hjælp som aftalt og har ikke planlagt efter andet, end at det sker,« siger han.

Har den lange svartid og tilgængelighed hos Ticketmaster betydning for, at det er jer hos Roskilde Festival, der hjælper jeres billetholdere?

»Vi modtager en lang række henvendelser om alle emner relateret til Roskilde Festival, og derfor er der også folk, der rækker ud til os med spørgsmål om billetsalg,« siger Mads Mikkelsen og tilføjer:

»De henvendelser behandler vi som i alle andre tilfælde ved at hjælpe folk bedst muligt videre, og i det her tilfælde tager vi kontakt til Ticketmaster.«

B.T. har forsøgt at få kommentar fra Jakob Lund, der er direktør i Ticketmaster.

Men han er ikke vendt tilbage.

Andre læser også