En æra i FC København er snart ovre.

Efter denne sæson er det slut med at have Carlsberg stående hen over brystet på FC Københavns fodboldtrøjer.

I stedet bliver det bettingfirmaet Unibet, som kommer til at pryde de hvide trøjer.

Det har FCK meldt ud i en pressemeddelelse.

Foto: Liselotte Sabroe
Vis mere

Dermed slutter en æra på 22 år med det store danske ølmærke på brystet af FCKs trøjer. I 1999 overtog Carlsberg trøjesponsoratet fra Kinnarps.

Aftalen med Unibet løber til minimum 2023 med option på forlængelse, oplyser FCK.

Carlsberg forbliver dog som en del af FCKs 'sponsorfamilie'. Ølmærkets logo vil fremover være at finde på ærmerne på FCKs trøjer.

Derudover vil Carlsberg fortsat have en stor tilstedeværelse som sponsor i Parken, og vil, ifølge pressemeddelelsen, arbejde med FCK om at forbedre fanoplevelsen på Danmarks nationalarena.

Foto: Liselotte Sabroe
Vis mere

»Skiftet til Unibet sker efter aftale med Carlsberg, der fortsætter som hovedpartner i F.C. København og har ønsket at fokusere partnerskabet yderligere i retning af stadion- og øloplevelsen for FCKs fans og øvrige gæster til fodbold og koncerter i Parken fremfor eksponeringen på trøjen,« lyder det fra FCK-direktør Lars Bo Jeppesen.

»Vi har været på trøjen siden 1999, og det er naturligvis med vemod, men også med stor tro på vores fremtidige samarbejde, at vi har taget det her skridt,« siger Christopher Bak Billing, der er Sponsordirektør i Carlsberg.