Vild varme venter: Det går kun én vej
På mange måder vil tirsdagsvejret være en gentagelse af dagen forinden. Men med én forskel.

På mange måder vil tirsdagsvejret være en gentagelse af dagen forinden. Men med én forskel.

Hvis både solbriller, solcreme og vandflasken allerede har fået sin faste plads, så er der ingen grund til at ændre på det.
Tirsdag bliver nemlig på mange måder mandagsvejret på om igen. Vi kigger nemlig endnu engang ind i en varm og solrig dag. Men på ét punkt adskiller tirsdag sig.
Det bliver relativt varmt, og det gælder hele landet.
»Derfor er det en god idé netop at huske solbriller og solcreme. Og at drikke en masse,« siger Klaus Larsen, vagthavende meteorolog hos DMI, til B.T.
For med undtagelse af Bornholm og Vestkysten, hvor det muligvis godt kan føles en anelse koldere, så vil det være solen, der dominerer.
Og apropos temperaturer, så er det netop hér, at tirsdag adskiller sig en snert fra ugens første dag.
Tirsdag ligger temperaturerne nemlig og danser på mellem 20 og helt op til 26 grader.
»Så det bliver ligesom de andre dage, bare varmere,« lyder det fra Klaus Larsen.
Til gengæld kan tirsdagens varmegrader nærmest føles som ingenting, hvis vi sammenligner med den hedebølge, der forventes at ramme landet i weekenden, og som muligvis kan ende med at slå varmerekord for juni.