Reklameindtægterne nærmest siver ud af Facebook.

Store annoncører har valgt at fjerne deres reklamer fra Facebook som følge af den aktuelle protest mod det sociale medie.

Det kan nu ses på Mark Zuckerbergs økonomi, skriver Bloomberg.

Zuckerberg har således oplevet et tab på 7,2 milliarder dollars - svarende til 47 milliarder kroner - i annoncetab.

Tøjmærket The North Face har allerede trukket sine reklamer fra Facebook, og senest meddelte Unilever, at man dropper at annoncere på Facebook resten af året.

Alt sammen en konsekvens af kampagnen '#StopHateForProfit', hvor Facebook bliver kritiseret for ikke at gøre nok for at forhindre hadebeskeder med racistisk og voldeligt indhold samt at tjekke misinformation, der optræder på mediet.

Fredag reagerede Mark Zuckerberg så på den omfattende kritik.

Her meddelte Facebook-grundlæggeren, at man fremover vil sætte en stopper for annoncer, hvor grupperinger, baseret på race og immigrationsstatus, bliver beskrevet som farlige.

Desuden vil Facebook sætte hårdt ind mod kampagner, som forsøger at hindre valgdeltagelse med eksempelvis falske påstande. Det kan du læse mere om HER.