27-årige Anna er Sveriges største influencer og en af verdens mest indtjenende instagrammere, men stort set ingen ved, hvem hun er.
Det kan godt være, at danske influencere som Julia Sofia Aastrup, Rasmus Brohave og Albert Dyrlund kan tjene stort på at dele et billede med deres i underkanten af 300.000 følgere på Instagram, men det er ingenting i forhold til en mystisk svensker ved navn Anna Nyström.
Den nærmest myteomspundne 27-årige svenske skønhed har knap otte millioner følgere og er dermed Sveriges største Instagram-profil.
Derudover er hun nummer 44 på Business Insiders liste over personer, som tjener flest penge på Instagram. En liste, som inkluderer alle kendisser verden over.
På trods af dette ved næsten ingen, hvem hun er, skriver Dagbladet.
Anna Nyström stiller nemlig aldrig op til interview, hun deltager aldrig på den røde løber og omtales stort set aldrig i medierne.
Ifølge svenske Expressen er den 27-årige influencer så privat, at der har været spekulationer om, hvorvidt hun rent faktisk eksisterer.
Det eneste, offentligheden ved om hende, er de ting, hun selv deler på Instagram, YouTube eller sin blog.
Her har hun blandt andet afsløret, at hun har en kæreste, som hun har mødt over datingappen Tinder.
Anna Nyström oprettede sin Instagram-profil i 2013, fordi hun – ifølge sin egen blog – led af sundhedsproblemer.
'Jeg havde dage, hvor jeg havde så mange smerter, at jeg ikke kunne rejse mig fra sengen. Jeg har altid elsket at tage billeder, male og alt, som indebærer at være kreativ, så det var naturligt for mig at begynde at dele dette på Instagram,' har svenskeren skrevet til sine følgere.
Da hendes helbred blev bedre, begyndte billederne langsomt at blive skiftet ud med fitness- og modebilleder, og allerede i 2016 havde hun 2,4 millioner følgere.
Busines Insider skriver, at Anna Nyström i gennemsnit tjener omkring 70.000 kroner pr. opslag på det sociale medie, men ifølge Dagbladet kan Anna Nyström tjene helt op mod en million svenske kroner på enkelte opslag, hvilket svarer til omkring 700.000 danske kroner.
Og hvis man tager et blik på hendes profil, kan man se, at hun i gennemsnit deler to betalte/annoncerede opslag om måneden, hvilket altså løber op i en vældig god månedsløn.
Ud over sin Instagram-profil og sin blog har Nyström også en YouTube-kanal, hvor hun tidligere har fortalt, at hun er en tilbageholden og genert person, som ikke bryder som om kendisstatussen, der hører med til at være influencer.
»Jeg er meget genert. Jeg tror ikke, at folk får det indtryk af mig, når de ser min Instagram-profil, men så snart jeg havner foran et kamera, bliver jeg meget genert. Det at være i rampelyset er ikke lige mig,« har hun sagt i en video.



