Verdens hidtil største eftersøgning har ikke bragt os nærmere vraget af det malaysiske fly MH370.
På mystisk vis forsvandt det den 8. marts 2014 under en flyvning fra Malaysias hovedstad, Kuala Lumpur, til Beijing i Kina.
Nu har en dansk professor offentliggjort en ny hypotese. Han har fundet en helt ny plan for, hvor flyet kan være fløjet hen, efter at radarerne måtte opgive at følge det.
Det ser ikke ud til, at det er noget, som har været brugt i de eftersøgninger, der hidtil har været foretaget, skriver news.com.au.
Den nye teori er, at flyet MH370 formentligt er styrtet i havet ud for Juleøen, en australsk ø, som ligger syd for Jakarta.
Og professoren spekulerer i, om det forsvundne flys nye position måske betyder, at en flykaprer har forladt flyet.
Manden, der står bag den nye teori, er professor Martin Kristensen, som er forsker ved Aarhus Universitet.
Han har offentliggjort nye matematiske analyser af radar- og satellitdataene fra MH370.
Efterforskerne har hidtil sagt, at flyet med næsten 100 procents sikkerhed løb tør for brændstof ude over Det Indiske Ocean den 8. marts 2014.
Alle 249 folk ombord på flyet er stadig savnet og formodes døde, efter flyet forsvandt.
Martin Kristensen siger i sin analyse, at efterforskernes kalkulerede flyveplan for MH370 var forkert. Hans model for flyets retning tager i stedet højde for alle begrænsninger. Han argumenterer for, at flyet kun kan være styrtet ned dér, hvor farten, brændstoffet, de udsendte signaler og den såkaldte 'dopplereffekt' alt sammen passer på det samme sted.
Ifølge hans model er der fire steder på Jorden, hvor alle fire ting passer, men de to af stederne kan man se bort fra med det samme.
De ligger over land i Indien og Kina, og den kurs ville have ført flyet over radarer og mobiltelefon-tårne.
En tredje mulighed er allerede blevet undersøgt: Havet ud for Perth på den australske vestkyst. Men trods to omfattende og dyre eftersøgninger er intet spor af flyet fundet på de kanter.
Men den fjerde derimod - ud for Juleøen - har man aldrig undersøgt for eventuelle vragdele.
Ifølge Martin Kristensen er sandsynligheden for at finde vragdele fra flyet 'over 90 procent'.
»Den bedste løsning fører os til en helt ny position,« siger Martin Kristensen ifølge news.com.au.
Det fjerde sted på Jordens overflade, som passer på alle MH370s flyparametre, er i det Indiske Ocean, sydvest for australiens Juleø, skriver den engelske avis Daily Mail.
For at komme til det sted må flyet have foretaget en U-vending i den Bengalske Bugt og så være fløjet ned langs sydkysten af Indonesien.
Mod slutningen af sin rapport kommer Martin Kristensen med nogle ret vilde spekulationer. Flyveturen, ned langs sydkysten af Indonesien, tyder ifølge ham på, at nogen planlagde, at turen skulle være hemmelig.
»Den eneste fornuftige forklaring er, at de ønskede at lande i Banda Aceh eller forlade flyet med en faldskærm,« skriver Kristensen i sin rapport.
»For at springe ud skulle flyet flyve lavt og langsomt - og de skulle åbne en låge for at komme ud.«
De har så programmeret flyet til at returnere til normal flyvehøjde, før de sprang ud.
Derfor returnerede flyet til en højde på 11 km og uden en kabine med lufttryk (på grund af den åbne luge), så vil det betyde døden for alle, der stadig var i live ombord.