Vreden over rejseselskabet Travellink fortsætter for fuld drøn.
Nu er det Michael Fitzwilliams fra Middelfart, der kan fortælle, hvordan bestilling af flybilletter til Athen er endt som et total cirkus.
»Det er simpelthen noget svineri, det vi har oplevet med Travellink,« siger han og ryster på hovedet.
B.T. har de seneste dage fortalt om både Camilla Lohmann og Jann Villadsens kamp for at få penge tilbage for billetter købt hos Travellink.
Ligeledes er det kommet frem, at næsten halvdelen af 16.732 anmeldelser af Travellink hos Trustpilot.com, har givet det laveste antal stjerner, det er muligt at give.
Blandt andet bruges sætninger som 'brug IKKE Travellink!', 'elendigt selskab', 'umulig at få kontakt til', 'misinformation og skrækkelig kundeservice' samt 'booker aldrig mere hos Travellink'.
Michael Fitzwilliams kaos begyndte 3. marts, da han var inde på travellink.com for at bestille to flybilletter til den græske hovedstad til oktober, hvor der er efterårsferie.
Her bliver det oplyst, at selve flyrejsen sker med rejseselskabet Travelis.
»Jeg giver dem mine kontooplysninger, og jeg går naturligvis udfra, at pengene trækkes gennem Travellink til Travelis,« siger Michael Fitzwilliams, der arbejder som sygeplejerske på Fredericia Sygehus.
Dagen efter fik han så en mail om, at rejsen var annulleret.
»Jeg kontaktede Travelis og fik den besked, at de ikke havde modtaget betalingen inden klokken 23:59, den dag, rejsen var bestilt,« siger han og tilføjer:
»Jeg troede i min naivitet, at Travellink havde styr på tingene, da jeg bestilte via dem.«
Michael Fitzwilliams valgte så at købe to helt nye billetter til Athen direkte hos Travelis.
Men tre dage efter den annullerede bestilling, valgte Travellink så alligevel at trække pengene for flybilletterne, der var bestilt 3. marts.
»Det vil sige, jeg så betalte to gange for den samme tur til Athen,« siger han.
Michael Fitzwilliams forsøgte her efter at få pengene retur.
Men det var på ingen måder nemt.
'Gebrokkent engelsk'
»Jeg kontaktede hurtigt en medarbejder, der tilsyneladende sad på Travellinks kontor i Barcelona. Han talte hurtigt og gebrokkent engelsk, så det var absolut ikke fremmende for samtalen,« siger han.
Efter samtalen på gebrokkent engelsk fik Michael Fitzwilliams så en besked fra Travellink om, at de havde sendt anmodningen om refusion af flybilletten til Travelis, og der ville komme svar inden for 30 dage.
I midten af april fik han så besked om, at han i stedet for at få 4.853 kroner, billetterne havde kostet, ville få 894 kroner retur.
Travellink beholdte altså 3.959 kroner, Michael Fitzwilliams ellers burde have retur.
»Jeg skrev til dem, hvorvidt de havde taget grusomt fejl af beløbene, men jeg har aldrig hørt et ord fra dem,« siger han.
Tavshed fra Travellink
B.T. har siden onsdag middag forsøgt at få en kommentar fra Travellink om, hvorfor man har krævet penge ind for en flybillet, der var blevet annulleret?
Men Travellink har ikke reageret på henvendelsen. Heller ikke nyhedsportalen, Cision News, som Travellink på sin hjemmeside henviser til som 'presserum', har svaret på spørgsmål om Michael Fitzwilliams oplevelse.
Michael Fitzwilliams har en klar opfordring til alle, der lige nu kigger efter en rejse.
»Brug ikke Travellink. De stjæler simpelthen dine penge,« siger han.
Hvordan ser den perfekte burger ud? Og hvad med den perfekte pomfrit? Vigtigere endnu: Hvordan sparer du penge, når du spiser fastfood? Få alle svarene i det seneste afsnit af Spar Kassen, hvor B.T.s fastfoodanmelder, Henrik Ørholst, gør os klogere.
Lyt hos Apple Podcast, Spotify eller ved at klikke play herunder.

