I maj kom det frem, at Rihanna skulle være chef for sit eget tøjmærke, og i denne uge åbnede mærket Fentys første pop op-shop i New York.

Det er dog noget helt andet end sangerindens designertøj, der er løbet med opmærksomheden.

Butikken var nemlig fyldt med virkelighedstro mannequiner med kurver.

Og det er faldet i god jord hos på de sociale medier.

'Når mannequinerne ligner rigtige kvinder. Lad Rihanna bestyrer alle butikker,' lyder begejstringen fra en kvindelig bruger på Twitter.

Og netop på Twitter flyder de rosende ord.

'Dette er min krop i mannequin-udgave. Tak, Rihanna,' skriver en bruger, og en anden tilføjer:

'Rihanna rammer altid plet.'

Rihanna ses her 18. juni ankomme til lanceringen af sit tøjmærke, Fenty. (Foto: Angela Weiss/AFP)
Rihanna ses her 18. juni ankomme til lanceringen af sit tøjmærke, Fenty. (Foto: Angela Weiss/AFP) Foto: ANGELA WEISS
Vis mere

Nyheden om Rihannas eget tøjmærke blev offentliggjort i maj.

Her blev det ligeledes understreget, at hun er den første sorte kvinde i front for et brand under modehuset Moët Hennessy Louis Vuitton.

Allerede dengang udtalte den 31-årige sangerinde, at det er vigtigt, at hendes tøj ikke kun passer helt slanke kvinder. Hendes design kan derfor fås i op til størrelse XXL.

»Jeg er stor og kurvet i øjeblikket, så hvis jeg ikke engang kan passe mit eget tøj, giver det jo ikke mening, vel?« spurgte hun retorisk i et interview med New York Times.