Kevin Magnussen var endnu en gang i dommernes søgelys, men danskeren kan ånde lettet op. Resultatet må dog give rynker i panden.

Både Lando Norris og Mercedes bød Max Verstappen op til dans, men i sidste ende kunne ingen snyde hollænderen. Her får du B.T.s dom over Kevin Magnussens præstation i Spanien:

Det var et af den slags løb, hvor det virkede til at være ude af Kevin Magnussens hænder, hvorvidt han kunne komme i pointene.

Han havde brug for kaos i form af regnvejr eller safetycar, der kunne have kastet alle bolde op i luften. Haas-raceren og den danske chauffør kunne ikke stille noget op fra en startplacering som nummer 16.

Tyvstarten og den medfølgende straf gjorde det selvfølgelig ikke nemmere. Det gjorde det langsomme første pitstop absolut heller ikke.

Men lad os være ærlige. Selv et perfekt udført stykke dansk arbejde havde næppe været nok til sol og sangria i Barcelona. Der var intet at gøre, Kevin.

Vi elsker at hade alle de nye bybaner i Formel 1.

Men vi kan ikke vente med at flytte det spanske F1-cirkus fra Barcelona til den nye bybane i Madrid i 2026. Det kan kun blive en forbedring.

For Barcelona har aldrig været stedet for de mest underholdende grandprixer, og søndagens affære var endda ét af de bedre på den catalanske bane.

Det var mere et studie i det sorte guld end et racerløb. Det blegnede gevaldigt sammenlignet med det seneste vidunderløb i Canada – eller årets ultradramatiske Le Mans for den sags skyld.

Blink, og du missede det.

Kevin Magnussens bil rykkede sig en centimeter, mens de røde startlamper stadig var tændt.

Og selvom danskeren gik i stå igen, inden lamperne slukkede, blev han idømt en straf på fem sekunder for at være tyvstartet. Også selvom tyvstarten på ingen måde gav Magnussen en fordel.

Heldigvis for Haas-danskeren koster den næppe et klip i kørekortet, så han kan ånde lettet op.

Det kan koste dyrt, Haas. Rigtig, rigtig dyrt.

For Alpine har med begge biler i pointene i Barcelona stjålet syvendepladsen fra Haas i konstruktørmesterskabet, og der er absolut intet, der tyder på, at Haas nogensinde får den placering tilbage.

Og det koster som bekendt mange millioner i præmiepenge at blive nummer otte i stedet for syv.

Det bliver en lang sommer for Haas.

1. Max Verstappen (Red Bull)
2. Lando Norris (McLaren)
3. Lewis Hamilton (Mercedes)
4. George Russell (Mercedes)
5. Charles Leclerc (Ferrari)
6. Carlos Sainz Jr. (Ferrari)
7. Oscar Piastri (McLaren)
8. Sergio Pérez (Red Bull)
9. Pierre Gasly (Alpine)
10. Esteban Ocon (Alpine)
---
11. Nico Hülkenberg (Haas)
17. Kevin Magnussen (Haas)

Transfervinduet - nu som nyhedsbrev

Få en klar mening om seneste nyt fra fodboldens verden fra sportschef Lasse Vøge. Direkte i din indbakke

Jeg giver hermed tilladelse til, at B.T.sender mig nyhedsbreve. Jeg bekræfter desuden, at jeg er over 13 år, og at Berlingske Media A/S må opsamle og behandle de anforte personoplysninger til det ovennævnte formål. Oplysningerne kan indeholde annoncer fra tredjepart og i visse tilfælde blive delt med disse. I vores privatlivspolitik kan du læse mere om tredjeparter og hvordan du tilbagetrækker dit samtykke.