Det er slut med Brian Laudrup i Unibet-reklamer. Den danske fodboldlegende skal efter nytår ikke længere være ansigtet udadtil for bettingfirmaet fremover.

Det bekræfter både Laudrup og Unibet over for B.T.

”Nu har vi i fællesskab taget en beslutning om at stoppe vores flotte samarbejde og give hinanden mulighed for at gå nye veje med andre projekter. Jeg vil gerne understrege, at en meget vigtig del af samarbejdet har handlet om at opfordre til at spille med omtanke og gøre opmærksom på de initiativer og værktøjer til at sikre sunde spilvaner, som Unibet er førende på,” lyder det fra Brian Laudrup i en udtalelse, som B.T. har modtaget.

Brian Laudrup har i syv år været reklamesøjle for Unibet, og den rolle har undervejs været stærkt kritiseret.

Brian Laudrup og hans kone Mette Laudrup. Laudrup stopper nu hos bettingfirmaet Unibet.
Brian Laudrup og hans kone Mette Laudrup. Laudrup stopper nu hos bettingfirmaet Unibet. Foto: Claus Fisker
Vis mere

Den kritik har B.T. forsøgt at forholde Brian Laudrup adskillige gange gennem de seneste mange måneder, men heller ikke her ved aftalens ophør er det muligt at få en kommentar fra europamesteren fra 1992.

Hos Unibet understreger man, at samarbejdet med Laudrup har været både godt og givende. Men general manager Kim Olesen erkender også, at netop diskussionen om, hvorvidt kendte mennesker skal opfordre til spil, har spillet ind på beslutningen om ikke at forlænge aftalen med Brian Laudrup.

”Nu udløber vores aftale så, og det giver os en naturlig anledning til at gentænke måden, hvorpå vi fortæller om Unibet. Vi er endnu ikke afklarede i forhold til, i hvilken retning vi skal gå, men vi er ikke tonedøve i forhold til holdningerne om kendte mennesker i spilreklamer, og vi tager selvfølgelig samfundsforholdene i betragtning, når vi lægger retningen for vores fremtidige markedsføring,” udtaler Kim Olesen.

Ud over jobbet hos Unibet, beskæftiger Brian Laudrup sig i dag som ekspert hos Discovery Networks.