Kriseramte Norwegian er nået til enighed med leasingselskaberne, som en del af selskabets fly er lejet hos, om en redningsplan.
Det oplyser selskabet i en fondsbørsmeddelelse natten til mandag.
Søndag fik selskabet godkendt planen af sine obligationsejere. Men godkendelsen fra leasingselskaberne manglede fortsat før en ekstraordinær generalforsamling mandag.
Den er nu i hus, så aktionærerne mandag kan stemme om planen. Koncernchef Jakob Schram er tryg omkring udfaldet, men lægger ikke skjul på, hvad der er på spil.
For det er altafgørende for Norwegians overlevelse, at der bliver stemt ja til generalforsamlingen.
»Får vi ikke ja i morgen, er det 'snip, snap, snude',« siger han til norske TV 2.
Generalforsamlingen afholdes ifølge det norske nyhedsbureau NTB klokken 08.30.
Hvis aktionærerne godkender planen, står deres nuværende ejerandel på 100 procent til at blive kraftigt reduceret til omkring fem procent.
Norwegian har i flere uger har arbejdet på at skaffe nok egenkapital til at kunne få statslig støtte fra Norge.
Lykkes det at få godkendt redningsplanen, vil det være ualmindeligt vigtigt for Norwegian, vurderer aktieanalysechef i Sydbank Jacob Pedersen.
Så vil Norwegian kunne købe sig til nogle kvartalers overlevelse i den nuværende situation, fortæller han.
Omvendt vurderer aktieanalytikeren, at det ligner en konkurs for Norwegian, hvis planen ikke bliver godkendt af aktionærerne.
Ligesom mange andre flyselskaber har Norwegian været hårdt ramt af coronakrisen.
Men det norske flyselskab var allerede hårdt presset før udbruddet og kæmper med en gæld på omkring 60 milliarder norske kroner.
Også flyveforbuddet for flytypen Boeing 737 MAX har tæret på selskabets økonomi.
Norwegian har 18 fly af typen, som ikke må flyve, da det var involveret i to flystyrt i 2018 og 2019, der kostede 346 mennesker livet.