Der er godt nyt til alle danskere, der godt kan lide Cornflakes, Frosties, Coco Pops eller andre af produkterne fra Kellogg's.

Den store amerikanske morgenmadsproducent vil nemlig sætte priserne ned for de danske kunder. 

Det oplyser Jan Friislund, der er country manager i Danmark for Kellanova, som producerer Kellogg's.

Meldingen kommer, efter B.T. har bedt om en kommentar til, at dagligvaregiganten Rema 1000 i større grad satser på egne mærker

Blandt andet er det slået stort op i årets første tilbudsavis, at 1.000 gram havregryn fra mærket 'Rema 1000' sælges til fem kroner fra 2. til 11. januar. 

»Kellanova er sikre på, at Rema1000 gør det, der er det rigtige for Rema 1000,« siger Jan Friislund og tilføjer:

»Vi vil fortsat sikre, at vores produkter har den bedste kvalitet, og i forhold til prisen på vores produkter, ser vi frem til snart at sænke vores vejledende udsalgspriser til glæde for vores forbrugere.«

 Kommunikationschefen hos Rema 1000, Jonas Schrøder, har for to måneder siden meldt ud, at der er visse produkter inden for blandt andet morgenmad, der er alt for dyre.

Her ses en af de mange butikker tilhørende Rema 1000.
Her ses en af de mange butikker tilhørende Rema 1000. Foto: Liselotte Sabroe/Ritzau Scanpix
Vis mere

»Der er nogle brands, der kraftigt bør overveje, hvorfor de synes, deres mærkevarer skal have så høj værdi, når kunderne ikke vil betale det. Så samler varen bare støv – og vi driver jo ikke museum og tager entre,« sagde han 14. november til B.T.

Og i den første tilbudsavis for 2025 kan det ses, at 48 ud af 140 varer er Rema 1000s eget mærke. 

Han er dog godt tilfreds med meldingen om, at produkter fra Kellogg's kommer til at falde i pris. 

»Det lyder spændende,« siger han. 

Så er det finaletid i Årets Supermarked 2024! Stem på din favorit lige her