Norge griner af Danmark: 'I er ikke gode til fodbold'
Den danske misundelse går viralt i Norge. 'Danmark trænger til al den kærlighed, de kan få,' lyder modsvar.

Den danske misundelse går viralt i Norge. 'Danmark trænger til al den kærlighed, de kan få,' lyder modsvar.

Norge har en fest.
Et genialt VM med to sejre, en superstjerne i Erling Haaland, der er i hopla, og en ro-gimmick, som går verden rundt.
Men lige nu griner de også af Danmark.
'Det er let at elske danskere. Og nu trænger de til den al den kærlighed, de kan få,' skriver Instagram-profil Badesken, der har over 400.000 følgere.
Her går den danske misundelse viralt.
Blandt andet har profilen delt screenshots af B.T.s dom fra Norges kamp mod Senegal. Her står det, at vores naboer 'håner os.'
Og det morer de sig voldsomt over oppe nordpå. Du kan se et udpluk af reaktionerne her.
Det er bare at nyde det. DK er stadig gode i kvindefodbold, håndbold og masser af andre sportsgrene. Bare ikke lige herrefodbold, ski, skøjter …
Vi kan lide Danmark og vores danskere.
Herligt skrevet. Det er vel dejligt at være norsk, når vi har danske naboer.
Fantastisk dansk humor!
Men det er ikke det eneste opslag med salt i det danske sår, der er stukket fuldstændig af.
I et andet skriver Badesken-profilen, at Danmark har 'løst problemet med, at de ikke er med til fodbold-VM.'
Det er efterfulgt af et billede fra Oddset, hvor man kan spille på 'Norddanmark' mod Senegal.
'Vi må passe på, at de ikke os tager os tilbage,' lyder en af kommentarerne.
Norge møder Frankrig på fredag i deres sidste gruppekamp.