Letbanen holdte stille: 'Flere køretøjer er brudt ned'
»Flere køretøjer er brudt ned, formentlig på grund af varme.«

»Flere køretøjer er brudt ned, formentlig på grund af varme.«

Opdatering klokken 16.50: Odense Letbane oplyser, at 'letbanedriften nu bliver genoptaget på hele strækningen. Uregelmæssig drift, indtil køreplanen er genoprettet'.
Tidligere version: Den voldsomme varme ser ud til at have fået konsekvenser flere steder i landet.
Lige nu lyder det, at letbanen i Odense er ude af drift.
Det skyldes, at »flere køretøjer er brudt ned«, oplyser Odense Letbane på sin hjemmeside:
»Lørdag eftermiddag er letbanedrift indstillet på hele strækningen,« lyder det:
»Flere køretøjer er brudt ned, formentlig på grund af varme.«
Odense Letbane oplyser, at der lige nu »kun er få erstatningsbusser til rådighed«.
Tidligere lørdag eftermiddag oplyste Østjyllands Politi, at varmen også havde ført til, at flere lyskryds var stoppet med at virke i Aarhus i varmen.
Begge meldinger er kommet på en dag, hvor der er blevet sat varmerekord herhjemme.
Ved 15-tiden blev der målt 37,0 grader ved Ødum nord for Aarhus.
Tidligere lørdag blev der også målt 36,6 grader nord for Odense, hvilket også var rekord – indtil den blev overgået blot en time senere.
Dermed er rekorden fra 1975, hvor der i Holstebro blev målt 36,4 grader, slået to gange.