Det er ikke kun os, der har det varmt her i den rekordvarme hedebølge.

Det samme har lyskrydsene i Aarhus, hvor flere ganske enkelt er stoppet med at virke.

Sådan lyder det fra Østjyllands Politi i en myndighedsmeddelelse lørdag eftermiddag.

»Der er p.t. flere lyskryds ude af drift i Aarhus-området på grund af varmen,« lyder det:

»Kør forsigtigt og følg gældende vigepligter på de pågældende steder.«

Det fremgår ikke, hvordan varmen har sat lyskrydsene ud af drift, og det fremgår heller ikke, hvilke lyskryds der er stoppet med at virke.

Tidligere lørdag er der blevet sat temperaturrekord herhjemme, efter der blev målt 36,6 grader nord for Odense.

Dermed står det klart, at rekorden for den varmeste dag nogensinde i Danmark er blevet slået.

Den nu tidligere rekord, der blev målt i 1975, lød på 36,4 grader.