Vild melding: Truer med borgerkrig
Israel og Libanon indgår ny aftale i forsøg på at skaffe fred, men Hizbollah truer med at rive det hele ned.
Israel og Libanon indgår ny aftale i forsøg på at skaffe fred, men Hizbollah truer med at rive det hele ned.
Fredag kom det frem, at Israel og Libanon er nået frem til en rammeaftale, som skal sikre fred mellem parterne.
Meldingen kommer efter forhandlinger i Washington D.C, hvor USA har været mægler.
Men det er ikke alle, som finder den aftale lige spændende.
Ifølge Reuters så undsiger Hizbollah den nye rammeaftale mellem Israel og Libanon, og de truer med vidtrækkende konsekvenser.
Hizbollah-politikeren Hassan Fadlallah advarer de libanesiske myndigheder mod at forsøge at håndhæve aftalen.
Han siger ifølge mediet Al Mayadeen, at det ikke vil være muligt for dem, medmindre de "går i borgerkrig" med støtte fra USA.
Ifølge politikeren vil Hizbollah nu holde endnu bedre fast i deres våben.
Detaljerne i rammeaftalen kendes ikke umiddelbart af offentligheden, og det fremgår ikke, hvordan den adskiller sig fra en våbenhvile indgået 16. april.
Hizbollah trak Libanon ind i den regionale konflikt i Mellemøsten den 2. marts, efter at Israel og USA få dage før havde indledt en omfattende krig i Iran.
Hizbollah er allieret med Iran, og militsens angreb førte til modangreb fra Israel fra både luften og på jorden.