Tragiske ulykker i Alperne: Tre er omkommet inden for få dage


Tilbage i august omkom seks mennesker på 48 timer i Alperne. Nu er yderligere tre mennesker omkommet i denne uge.
Alperne er på det seneste blevet en sand dødsfælde for de mennesker, der bevæger sig ud i landskabet.
En af årsagerne til de mange dødstilfælde er ifølge tyske Bild, at bjergene smuldrer på grund af klimaforandringerne.
Onsdag i denne uge mistede en tysk turist livet under en gåtur sammen med sin kone, der overværede hændelsen. Hun underrettede straks beredskabet, og politiet forklarer følgende til avisen:
»Mens de gik på et bjerg i cirka 500 meters højde, svingede den 65-årige mand pludselig af stien og faldt omkring 150 meter,« siger politiet til Bild.
Han blev senere erklæret død på stedet efter sit fald.
Kort tid efter, kun få kilometer væk, mistede en 31-årig kvinde livet, da hun var ude at klatre med sin mand. Det er stadig uvist præcist, hvordan ulykken skete, men ifølge Bild faldt hun over 100 meter.
Og dagen efter, om torsdagen, var endnu en bjergbestiger død. Det oplyser det tyske nyhedsbureau APA.
En 26-årig kvinde befandt sig tæt på Tyrol, da hun gled på en række sten, mistede balancen og faldt omkring hundrede meter. Hun blev ligesom de andre erklæret død på stedet.
Kvinden befandt sig nær Gruttenhütte i de østrigske alper, der er et populært stoppested blandt besøgende.