Selv om vejret var dårligt, var der stor hang til våde varer, da der mandag blev åbnet for udeservering på britiske pubber, barer og restauranter.
Salget af alkohol steg med 114 procent sammenlignet med den samme dag i 2019. Det viser tal fra datavirksomheden CGA.
Der er sammenlignet med 2019, fordi det er at betragte som en normal dag, da samme dag i 2020 var påvirket af den første runde af nedlukning.
Den store fremgang i salget af alkohol skal ses i lyset af, at kun omkring 40 procent af de 41.100 steder havde åbent for udeservering.
De øvrige vil ifølge den britiske genåbningsplan få lov at åbne 17. maj.
- Den første dags salg efter Storbritanniens nedlukning viste solide takter og understreger, at forbrugerne var ivrige efter at få en drink udendørs, skriver CGA om alkoholsalget.
Flere steder i landet var der lange køer for at komme til, selv om vejret var ned til minus tre grader.
Nogle pubber valgte allerede at åbne for gæster kort efter midnat natten til mandag.
Mens salget af alkohol gik i vejret, faldt salget af mad omvendt med 12 procent.
Når man lægger salget af alkohol og mad sammen, var det mandag samlet 60 procent højere end samme dag i 2019.
/ritzau/dpa
