I Oslos lufthavn Gardermoen raser de over madpriserne. 

Ifølge en mad- og rejseanmelder fra den norske avis VG har de nået nye højder.

Forleden var anmelderen Helle Øder Valebrokk en tur forbi cafeen og vinbaren Tigerstaden i lufthavnen for at få en bid mad.

Og her blev hun mødt af et regulært prischok.

Tigerstaden på Gardermoen tager 175 norske kroner for én croissant – svarende til 112 danske kroner.

»Da jeg så prisen på den kedelige croissant, som indeholdt én skive ost, én skive skinke og en krøllet sprød salat, så den skulle se fyldt ud, tænkte jeg: 'Nu er det nok.' Det kan jeg ikke holde ud at købe,« skriver Valebrokk i VG

Madudbuddet i lufthavnen Gardermoen er overordnet blevet værre, vurderer mad- og rejseanmelderen.

»Flere af de spisesteder, der var der før, er blevet udskiftet, og nu er der kun 'bake off-skidt' overalt,« lyder det. 

Hun mener, at det er en skam, lufthavnen ikke kan »servere noget ordentligt«, når restauranterne opkræver »sådanne« beløb for mad.

»Det burde være muligt at købe noget at spise uden at bruge hele feriebudgettet, inden man rejser,« siger hun.

Avisen VG har været i kontakt med SSP, der driver Tigerstaden.

Kommunikationsdirektør Karoline Boug siger, at de kører regelmæssige priskampagner og tilbud for at give kunderne gode muligheder, og at de tager al feedback alvorligt.

Avinor, der driver Gardermoen, forholder sig også til kritikken. De siger til VG, at de har en løbende dialog med deres partnere for at sikre, at prisniveauet og udvalget opleves som attraktivt.