Irans udenrigsministerium anklager USA for at have begået en "åbenlys overtrædelse" af den våbenhvileaftale, som de to lande har indgået.
Det skriver nyhedsbureauet AFP.
Baggrunden er, at USA fredag rettede nye angreb mod Iran.
- Disse brutale angreb, som var rettet mod iranske overvågningsfaciliteter ved kysten, er en åbenlys overtrædelse af forståelsespapiret om en afslutning på krigen, skriver Irans udenrigsministerium i en udtalelse.
/ritzau/
Del: