En læge, der er vendt tilbage fra en humanitær mission i DR Congo, er testet positiv for Ebola i Frankrig.

Det oplyser Frankrigs sundhedsministerium onsdag.

Lægen er i isolation og myndighederne er i gang med at opspore kontakter, lyder det.

Myndighederne i Frankrig uddyber, at de har udviklet retningslinjer og et spørgeskema til mistænke tilfælde af smitte, skriver norske VG.

Det er det første tilfælde af Ebola i Frankrig under det nuværende udbrud.

DR Congo er i øjeblikket ramt af det værste ebolaudbrud i årtier.

Opdateres ...