Chokerende melding: Læge testet positiv for frygtet sygdom
Lægen er vendt tilbage til Frankrig efter en humanitær mission i DR Congo.
Lægen er vendt tilbage til Frankrig efter en humanitær mission i DR Congo.
En læge, der er vendt tilbage fra en humanitær mission i DR Congo, er testet positiv for Ebola i Frankrig.
Det oplyser Frankrigs sundhedsministerium onsdag.
Lægen er i isolation og myndighederne er i gang med at opspore kontakter, lyder det.
Myndighederne i Frankrig uddyber, at de har udviklet retningslinjer og et spørgeskema til mistænke tilfælde af smitte, skriver norske VG.
Det er det første tilfælde af Ebola i Frankrig under det nuværende udbrud.
DR Congo er i øjeblikket ramt af det værste ebolaudbrud i årtier.
Opdateres ...