Biden gik i flæsket på Trump: 'Wow, sikke en taber'
Den tidligere præsident foldede sig ud i en tale til sine demokratiske fæller.

Den tidligere præsident foldede sig ud i en tale til sine demokratiske fæller.

Joe Biden holdt sig ikke tilbage. Han gik direkte i flæsket på sin efterfølger i Det Hvide Hus, Donald Trump.
»Han har ingen skam i livet, og det er helt ærligt flovt for vores land. Men Trump? Han er totalt ligeglad,« lød det.
Ordene faldt natten til søndag i en cirka ti minutter lang tale ved et arrangement hos det demokratiske parti, 'Fight Back & Win Gala'.
Det er ikke meget, Joe Biden har sagt om den nuværende præsident, efter exittet fra præsidentembedet i 2025.
Men i Maryland i nat åbnede han for de verbale sluser i et frontalangreb, hvor han beskyldte Trump og hans administration for at være gennemkorrupt.
»Det er en fræk, åbenlys korruption. Korruption i et omfang, som vi aldrig har set før. Trump har tjent milliarder af dollar, siden han flyttede ind i Det Hvide Hus. Det er simpelthen opsigtsvækkende,« sagde Joe Biden.

Videre gav han udtryk for, at mange amerikanere i dag skulle mene, at landets økonomi var bedre, da han selv var præsident – sammenlignet med i dag under Donald Trump.
Samtidig kom Joe Biden også ind på de mange – kritiserede – bygge- og renoveringsprojekter, som den nuværende præsident har kastet sig ud i.
Alt sammen har været med til, at USA har mistet anseelse i resten af verden, lød det fra ham.
»Det handler ikke bare om nedrivningen af østfløjen af Det Hvide Hus. Det er også, at han (Donald Trump, red.) har sat sit navn på Kennedy-centret, at han vil bygge en triumfbue til ære for sig selv, samt at han har hyret sin egen pool-fyr for at fixe 'Reflecting Pool',« sagde Joe Biden.
»Wow, sikke en taber.«