Endnu en gang har et barn mistet livet i en varm bil.

En blot treårig dreng blev lørdag efterladt i en parkeret bil i Riverview i nærheden af Tampa i Florida. 

Senere fandt drengens far ham ligge livløs i bilen og fik slået alarm.

Desværre for sent.

Ifølge ABC News blev drengen straks bragt til et hospital i nærheden, hvor han blev erklæret død.

Myndighederne vurderer, at temperaturerne på det tidspunkt, hvor drengen sad i bilen, var omkring 35 grader lokalt.

På grund af luftfugtigheden føltes det dog nærmere som 38 grader. 

Det vides ikke, hvor længe drengen har opholdt sig i bilen. 

Den lokale politichef kalder dødsfaldet »en tragedie« og advarer om, at en bil kan nå dødelige temperaturer inden for få minutter. 

»Vi opfordrer alle forældre og omsorgspersoner i vores lokalsamfund til at prioritere sikkerheden i forbindelse med varme køretøjer,« udtaler Chad Chronister i en erklæring. 

»Efterlad aldrig et barn uden opsyn i et køretøj. Selv ikke et øjeblik.«

Det er desværre ikke første gang, at et mindreårigt barn mistet livet i en overophedet bil. 

Ifølge ABC News er hele otte børn døde på den måde i USA alene i år. 

Sidste år mistede mindst 37 amerikanske børn livet på den måde.

Forleden rystede en sag fra Frankrig hele verden, da to børn døde, mens deres mor var på shoppetur.