Sund mad med et frisk, asiatisk tvist.

Sådan beskriver Caspars Urban Street Food sig på sin hjemmeside. Men det asiatiske tvist skulle vise sig at blive en anelse for eksotisk for Kasper Hansen.

3. september havde han nemlig bestilt takeaway fra den aalborgensiske restaurant, og da han kom hjem, opdagede han en sprællevende frø, der begloede ham gennem det gennemsigtige plastiklåg på den mad, han netop havde købt.

B.T. har været i kontakt med Kasper Hansen, men han ønsker ikke at udtale sig om hændelsen.

Ejeren af Caspars, Xuan Thanh Ngo, fortæller imidlertid til B.T., at han beklager den ulækre oplevelse dybt.

»Det er jo i sidste ende vores ansvar. Vi ved ikke, hvordan det kan ske. Det er jo ikke vores hensigt, at den slags skal ske,« siger han.

Han forklarer, at frøen sandsynligvis er kommet ind på restauranten med noget babysalat fra deres leverandør. Babysalaten bliver dyrket på en åben mark, hvorefter den bliver vasket og sorteret for dyr og andre ting, der ikke skal være deri. Men den proces har tydeligvis slået fejl i det pågældende tilfælde.

»Vi har vasket vores salat, som vi plejer, men har ikke lagt mærke til frøen. Fejlen ligger hos os, da vi er den sidste i kæden inden kunden.«

Så I har ikke gjort det godt nok?

»Det kan man godt sige i det her tilfælde,« erkender Xuan Thanh Ngo og forklarer, at de nu har styrket indsatsen over for levende frøer i deres køkken.

»Når vi vasker vores grøntsager, mærker vi mere efter, så vi ikke overser den slags igen. Det kommer ikke til at gentage sig, det er vi ret sikre på.«

Efter hændelsen har restauranten været i kontakt med Kasper Hansen og forklaret ham, hvordan det kunne ske.

»Og så har vi har beklaget mange gange over for kunden og givet ham pengene tilbage,« siger restaurantejeren.

Det er dog ikke første gang, at Caspars har haft problemer med hygiejnen i køkkenet.

I juli fik restauranten tildelt en sur smiley og en bøde på 10.000 kroner efter et besøg af Fødevarestyrelsen.

I kontrolrapporten fra 15. juli fremgår det blandt andet, at dørene mellem forrummet og der, hvor fødevarerne håndteres, har stået åben. Døre, som skal være lukket.

De forhold er dog blevet bragt i orden, fremgår det af Fødevarestyrelsens seneste besøg på restauranten 20. oktober, hvilket resulterede i en glad smiley.