Kritikken er væltet ned over betalingvirksomheden Nets, siden det massive nedbrud ramte lørdag. 

Senest har vicedirektør i Sund & Bælt, Helene Holm Heitmann, udtalt, at der har været radiotavshed fra Nets, selv om nedbruddet i brugen af betalingskort betød, at der lørdag aften kom massiv kø på Storebæltsbroen. 

»Når vi ikke får nogen information fra Nets, så styrer vi i blinde og kan ikke selv give vores kunder en optimal service,« sagde hun søndag eftermiddag til Ritzau.

 Søren Winge, pressechef hos Nets, hvad siger du til, at vicedirektøren hos Sund og Bælt, mener, at de har styret i blinde på grund af radiotavsheden fra jer? 

tip os
Ved du noget om sagen? Så tip B.T. her.

»Jeg vil sige, at vi sendte mail til vores partnere om nedbruddet, men det var svært at komme med en vurdering af, hvor længe det ville stå på,« siger han.

Men Sund & Bælt havde brug for at vide, hvad I anbefalede, at de skulle gøre i situationen, hvor der var massivt nedbrud, så der var lang kø på broen...

 »Vi har opfordret til, at der blev brugt offline-betaling. Det har vi udtalt til medierne, og hvis ikke Sund og Bælt har fået mail om det, vil vi gerne have dem ind på vores mailliste,« siger Søren Winge.

Men er der noget, Nets kan lære af det her?

»Vi er ikke endnu kommet frem til en endelig konklusion på, hvorfor nedbruddet skete, men jeg er sikker på, at vi efterfølgende vil kunne få en masse læring af det her,« siger pressechefen. 

En af de mange danskere, der lørdag aften var direkte påvirket af nedbruddet, er Henrik Petersen. 

Han endte med at måtte sove i sin bil. Læs historien her på bt.dk