Fredag var der store forsinkelser med DSB på tværs af landet. Og det er noget, der har fået flere utilfredse passagerer til tasterne.
En af dem er Ninna Christensen, der sad i et af de flere forsinkede toge.
»Jeg satte mig i toget i København kl. 13.53, og jeg var først fremme i Aarhus kl. 19.35. Og det var ikke engang DSB, der fragtede mig fra Fredericia til Aarhus. Det var en venlig, fremmed dame, som stod i samme situation som mig,« siger Ninna Christensen.
En togtur, der ellers normalt tager cirka tre timer.
Men det er ikke kun den længere rejsetid, der ser ud til at have været problemet.
Flere kunder skriver, at de undervejs på rejsen ikke oplevede at få den rette information.
»Personalet siger de intet ved. Skal vi overnatte i toget? Hvad med at sætte nogle busser ind,« skriver en kunde på Twitter.
Og netop den manglende oplysning undervejs på turen, fremhæver også Ninna Christensen.
»Man står bare og bliver mere og mere frustreret, fordi man på intet tidspunkt bliver informeret i god tid. Der mangler bare helt grundlæggende noget kommunikation,« siger Ninna Christensen.
»Det virkede lidt som om, at én medarbejder gør noget, mens de andre gør noget andet. Som om den interne kommunikation ikke fungerer.«
DSB forklarer, at de længere rejsetider skyldes kombinationen af signalfejl omkring Slagelse og en personpåkørsel ved Aarhus.
De opfordrer kunder, der har været ramt af forsinkelserne til at henvende sig.
»Oplever man problemer på sin rejse, kan man altid kontakte kundeservice. De sidder klar til at hjælpe,« siger presseansvarlig hos DSB til B.T.
I forlængelse heraf oplyser de, at man kan søge rejsegaranti på deres hjemmeside.

